Jump to content
Annons

Hjälp!

Gran (oregistrerad)

Recommended Posts

Gran (oregistrerad)
Postat

Hjäääääääääääälp! Ja måste fixa ny hårddisk för min gamla är packad.

Den ja har nu är en 30 Gb Seagate HD (står även U Series 5 på) och jag vill köpa en Seagate 80 Gb HD. Jag undrar om den kommer funka till min dator?

Jag har nu kopplat så att en IDE kabel har 1 CDRW och en CDROM på och den andra IDE kabeln har en 30 Gb HD på. När jag nu köpt denna, ska jag då koppla så jag har en CD-spelare och en HD på varje kabel, folk säger att datorn skulle lagga as mycket om jag kopplar 2 HDs på samma IDE kabel.

Så snälla hjälp mej! 😉😛

Annons
Postat

Hmm. Jag har kört med system och audio hd på samma IDE på flera datorer utan att ha upptäckt att det laggar. Det kanske beror på om man kör med olika hd's som stödjer olika UDMA-hastigheter. Då skulle en låångsam hd lagga den snabbare. Detsamma gäller om du seriekopplar en långsam cd-rom med en snabb hd, antar jag.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.