zeb69 Postat 24 november 2011 Postat 24 november 2011 Hallå ! Sitter här som ett blivande nervvrak o måste få hjälp innan jag hivar ut nåt genom fönstret. Efter ominstallering av datorn så har jag fått problem med ljudet när jag kör det genom guitar rig.. Samma problem i cubase,GR-standalone och vid vanligt musiklyssning. Det funkar bra i ca 1 min o så börjar det knäppa i ljudet. Det knäpper i några sekunder,och så går det ca 1 min tills nästa gång. Hade inga problem alls med detta innan ominstalleringen av burken. Nån varm själ som orkar hjälpa ett nervvrak så vore det oerhört tacksamt.
CHAE Postat 24 november 2011 Postat 24 november 2011 (redigerat) Hej, det där låter som om ditt GuitarRig är ett demoex. En del tillverkare lägger in sådana där goofar (som försvinner när du aktiverat/uppgraderat GR till fullversionen) Vänligen, CHAE Edith: oj då, peterT hann visst före 🙂 Edith #2: förtydligande Redigerat 24 november 2011 av CHAE
zeb69 Postat 24 november 2011 Trådstartare Postat 24 november 2011 Ljudet knastrar alltså när jag använder riggen som ljudkort o testar att köra allt genom rig-kontrollen. Så inte bara själva rig-programmet. Om ni förstår vad jag menar :-)
Procedomani2 Postat 24 november 2011 Postat 24 november 2011 Ingenting med buffer-storleken att göra då? Då kan ju ljudet hacka, eller kanske rent av knastra... Bara en tanke....
zeb69 Postat 24 november 2011 Trådstartare Postat 24 november 2011 Kör med laptop o gr. Använder gr som ljudkort för tillf. Aldrig varit nåt problem innan :-( Jag har iof nyare drivrutiner till gr nu än innan jag ominstallerade skiten. Kan det vara det som spökar ?
zeb69 Postat 25 november 2011 Trådstartare Postat 25 november 2011 Buffersize...? Hmm...när jag går in på Diagnostics i kontrollpanelen till gr o tar system performene test får jag fram "Audio performence problems detected. This most likely caused by your computer configuration. Try increasing the USB Buffer Size to the next higher settings and check the Troubleshooting guide." När jag sedan höjt usb buffer till 4 ms(max) o testar igen så får jag fram detta i testet "Audio performence problems detected. This most likely caused by your computer configuration. This computer is most likely not suitable for realtime audio."
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.