Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hans Zimmer | Studio Gear:

Software:

DAW: Steinberg Cubase as main sequencer and Pro Tools for final mix

Orchestral Sample Libraries/Virtual Instruments: His own recording samples of the London Symphony Orchestra (which he uses all the time for his film scores)

Software samplers: ?

Hardware:

Monitors: Quested Monitors (5.1 surround sound setup)

MIDI-keyboard: Doepfer LMK4+

Analogue synthesizers: Custom Moog Rack's and other good old stuff!

External mixer, faders and other controllers: Two custom HP touch-sensitive LCD screen monitors connected to DAW, but also a lot of out-board hardware stuff laying around

Acoustic Grand Piano: Bosendorfer (Model 214 or custom?)

Respekt? :S

Annons
Postat

Känns väl rätt naturligt. Snubben är erkänd inom branschen, så det vore väl konstigare om han fortfarande körde något default-lib? 🙂

Borde släppas dock!

Postat

Zimmer är ju snudd på själva definitionen av tyngd i de här sammanhangen, eller en av dem. Mäktigt att han kör med egna stråksamplingar, cred så det räcker!

Postat

Bara för att jag nu skrivit i en annan tråd där ämnet förekommer, så läste jag rubriken som "Hans Zimmer gay" 😄 Dags att klarna i skallen tror jag...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.