Jump to content
Annons

Trumprogrammering sökes. Hyfsat desperat, t o m.


Filmtoken

Recommended Posts

Nu ger jag upp. Nästan. Jag har testat en miljard loopar (snudd på!) och min egen usla programmering, men det låter alltid lika skunkigt i slutändan. Vilket är lite trist för jag tror det finns en bra låt här.

Har du tid/lust/ork att programmera? Ersättning kan bestå av riksdaler i valfri kulör, eller kanske att jag lägger piano på något/några av dina alster? (Pianist i grunden, även om det av förklarliga skäl inte riktigt lyser igenom på det här spåret 😛)

Så kort sagt: hjälp, hjälp, hjälp. Hjälp?

/Jesper

http://www.talkoftheweather.com/Anniversary.drumless.mp3

(tempo 81)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En utmärkt fråga. Önskar jag hade ett bra svar 😄 Jag har testat allt möjligt utefter principen "I'll know it when I hear it", så nu är jag helt vilse. "Kan" man skippa trummor verkligen? Kanske göra någon arpeggiator-pryl som får ligga som taktmarkering? Jag har snöat in för mycket för att riktigt se (eller höra) klart längre :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut, du kan skippa trummor här tycker jag. Själv hade jag gjort det. Ett förslag, om du absolut vill ha trummor, är ju någon form "puk-grove" eller möjligen nån typ av elektroniska trummor. Vanliga pop/rocktrummor tror jag nog inte riktigt på, jag tror mest det skulle göra låten mindre intressant/annorlunda. Men du ska såklart välja själv. Bra låt i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tycker absolut att trummor skall finnas i denna låt! Men låt dem inte komma in förrän i mitten/slutet av låten. älskar låtar som börjar lugnt och exploderar i slutet.

Låten är kanon!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bra låt....

Tyvärr är jag ingen trummis i grunden, men....bra låt !!!

mvh

🙂

Jag kan göra ett försök ändå-vart kan jag ladda hem en mp3 av filen-blir enklare att jobba då-om man har filen i DAW spåret ovanför trummorna....tycker jag i a f.

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Jag tycker du har lyckats måla in dig i ett hörn. 🙂

Texten är så ... andaktsfull, ömtålig, andlös, nästan som ett recitativ, så man kan nästan inte lägga till mer utan att förstöra vad som redan finns där. Låter som du gjort din ackordstruktur med klav och bas, och låtit den leda tankarna/känslorna in i en väldigt filmisk miljö/text. Ovanpå det så är 80 ett riktigt ömtåligt tempo att jobba i. Ligger i svackan mellan långsamma ballader och ”vanlig” musik. Det måste vara en väldigt energi-rik och upplyftande melodi/test för att hindra musik i 80 bpm från att bli seg och tråkig.

Jag tror du måste "kill your darling" och skriva om texten till att bli en helt annan historia, eller göra om låten/arret helt från grunden. Kanske lite avant garde cinematiska film noir trummor skulle funka till viss del, men är definitivt inget som hamnar på svensktoppen.http://samander.comule.com/Anniversary.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du fortfarade är intresserad kan jag lägga riktiga trummor på den här låten eller på någon annan låt om du vill. DM:a eller mejla på kontakt@niklasjblixt.com

Jag gillar låten skarp så jag lägger gärna på lite trummor om du vill. Som sagt hör av dig om du är intresserad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...