Jump to content
Annons

Max 500


pepsmann

Recommended Posts

Danny Cort (oregistrerad)
Du & Jag Döden - HELVETE VAD GRYM PLATTA (..hittills.. Har bara hunnit med till 7 spår än så länge 😛..)

Fattar inte varför någon bryr sig om Sveriges Rikaste Popstjärna (typ) har ångest?

"Aaaah, det är så syyyynd om mig, Hannas källare har köpts av en Iraaaanier."

Och hans finska kompband är fan inte bra.

.. Om du försöker provocera mig så lyckas du väldigt dåligt.

Jag motiverar helst inte min musiksmak; ser ingen anledning till det.

/Daniel

Jag tycker att det är märkligt att du ängnar en hel tråd att dissa Håkan Hellström för att han refererar till andra artister i text & musik, när ditt favoritband "lånar" minst lika mycket. Men såklart, det har ju inte stått i tidningen (än).

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 102
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

nattvaktaren (oregistrerad)
Förövrigt är kent en grupp, och inte en person. 😛

Kent är Jocke Berg. Finnarna är bara utbytbara musiker. Läs på.

Det är tre finnar och två svenskar i kent, läs på 😛..

/Daniel

Ha! Låt inte namnen lura dig! Jag känner igen en finne när jag ser honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist bara att Kent stjäl så mycket av andra artister.

Vore ju roligare om dom gjorde en egen grej.

Ja, dom bara lyfter hela fraser och ackord från gamla Depecheplattor.

Rätt trist, undrar om dom betalar royalties till Boo-Radleys för nya plattan, typ alla melodier är ju Boos andra album.

Kolla in den här roliga sidan: http://www.kentsnorallt.se

Ja.

& Van Morrison.

& Stig Claesson - "Rosor & Palmblad" är ju en titel som är DIREKT STULEN från en Stig Claeson-roman!!!

man skulle nästan kunna tro dom borde bli riktigt respekterade och kanske till och med geniförklarade i den "inre kretsen" nu då när dom "lånar" så fint?? 😛 :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Du & Jag Döden - HELVETE VAD GRYM PLATTA (..hittills.. Har bara hunnit med till 7 spår än så länge 😛..)

Fattar inte varför någon bryr sig om Sveriges Rikaste Popstjärna (typ) har ångest?

"Aaaah, det är så syyyynd om mig, Hannas källare har köpts av en Iraaaanier."

Och hans finska kompband är fan inte bra.

.. Om du försöker provocera mig så lyckas du väldigt dåligt.

Jag motiverar helst inte min musiksmak; ser ingen anledning till det.

/Daniel

Jag tycker att det är märkligt att du ängnar en hel tråd att dissa Håkan Hellström för att han refererar till andra artister i text & musik, när ditt favoritband "lånar" minst lika mycket. Men såklart, det har ju inte stått i tidningen (än).

Vart har jag skrivit att kent skulle vara mitt favoritband? 😛

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Förövrigt är kent en grupp, och inte en person. 🙂

Kent är Jocke Berg. Finnarna är bara utbytbara musiker. Läs på.

Det är tre finnar och två svenskar i kent, läs på 🙂..

/Daniel

Ha! Låt inte namnen lura dig! Jag känner igen en finne när jag ser honom.

Härligt att du håller koll på okända människors usprungliga nationalitet. Vem vet, det kanske finns något jobb inom den branschen? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Du & Jag Döden - HELVETE VAD GRYM PLATTA (..hittills.. Har bara hunnit med till 7 spår än så länge 🙂..)

Fattar inte varför någon bryr sig om Sveriges Rikaste Popstjärna (typ) har ångest?

"Aaaah, det är så syyyynd om mig, Hannas källare har köpts av en Iraaaanier."

Och hans finska kompband är fan inte bra.

.. Om du försöker provocera mig så lyckas du väldigt dåligt.

Jag motiverar helst inte min musiksmak; ser ingen anledning till det.

/Daniel

Jag tycker att det är märkligt att du ängnar en hel tråd att dissa Håkan Hellström för att han refererar till andra artister i text & musik, när ditt favoritband "lånar" minst lika mycket. Men såklart, det har ju inte stått i tidningen (än).

Vart har jag skrivit att kent skulle vara mitt favoritband? 🙂

/Daniel

Kom igen nu D-Vibe, svara på mitt inlägg istället...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjae, såvitt jag vet så är Martin Sköld och Joakim Berg svenskar. Tror även att Berg har nämnt något om det när de blev rasistförklarade innan V&A släpptes med låten Sverige. (Ja, alltså att hur kan de vara rasister när halva bandet är utländskt...?)

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom igen nu D-Vibe, svara på mitt inlägg istället...

För det första har jag inte ägnat en hel tråd att dissa Håkan Hellström.

För det andra så har jag inte dissat Håkan Hellström; jag har bara förklarat att jag inte tycker det är genialiskt att sno/låna hela textstycken från andras musikaliska verk/dikter.

För det tredje får du gärna peka ut texter där Jocke har lånat hela stycken och texter.

Jag vet ett ställe som han lånat ett citat från filmen Blade Runner i låten OWC från plattan Isola, annars har iallafall inte jag hittat något. Men du får gärna peka ut de ställena, så kan jag svara sen.

Anledningen till att jag inte gillar HH är för att jag inte gillar hans låtar helt enkelt; hans sångröst, hans kompositioner, hans arrangeman och produktioner. Varför ska det vara så svårt för dig att förstå att alla inte har samma musiksmak?

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
(Ja, alltså att hur kan de vara rasister när halva bandet är utländskt...?)

För att "ras" så som nassarna pratar om det inte har ett skvatt med nationalitet att göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

(Ja, alltså att hur kan de vara rasister när halva bandet är utländskt...?)

För att "ras" så som nassarna pratar om det inte har ett skvatt med nationalitet att göra?

Hehe, det där får du ta upp med J.Berg själv, för jag nämnde bara ett sammanhang där han skrivit att halva bandet är finskt.

Men fan Nattis, du är inte ett dugg provocerande. Börjar du lägga av dig eller? Bättre kan du 🙂

Själv ska jag sova nu... 7-4-liv... hurgh.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Men fan Nattis, du är inte ett dugg provocerande. Börjar du lägga av dig eller? Bättre kan du 🙂

Det är inte mitt syfte, att vara provocerande. Om folk tycker det är spännande att lyssna på miljonärer som sjunger om sin ångest får man väl göra det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta tramsa nu för helvete innan jag // Raderat av admin //

Det är väl klart Kent snor. Men vem fan bryr sig, alla snor, det är bra ändå. Tramsiga elitistgubbar kan återvända till VST-forum. Se musiken för vad den är nu istället för att romantisera över vad den var när ni var unga! Puss på rullatorn!

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Sluta tramsa nu för helvete innan jag // Raderat av admin //

Det är väl klart Kent snor. Men vem fan bryr sig, alla snor, det är bra ändå. Tramsiga elitistgubbar kan återvända till VST-forum. Se musiken för vad den är nu istället för att romantisera över vad den var när ni var unga! Puss på rullatorn!

Nej du har fel, det är bara Håkan Hellström som snor - i hela världen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta tramsa nu för helvete innan jag // Raderat av admin //

Det är väl klart Kent snor. Men vem fan bryr sig, alla snor, det är bra ändå. Tramsiga elitistgubbar kan återvända till VST-forum. Se musiken för vad den är nu istället för att romantisera över vad den var när ni var unga! Puss på rullatorn!

Nej du har fel, det är bara Håkan Hellström som snor - i hela världen.

Ah okej! Förlåt mig.

EDIT: Men visst fasen är Håkan bra ändå?!

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Sluta tramsa nu för helvete innan jag // Raderat av admin //

Det är väl klart Kent snor. Men vem fan bryr sig, alla snor, det är bra ändå. Tramsiga elitistgubbar kan återvända till VST-forum. Se musiken för vad den är nu istället för att romantisera över vad den var när ni var unga! Puss på rullatorn!

Nej du har fel, det är bara Håkan Hellström som snor - i hela världen.

Ah okej! Förlåt mig.

EDIT: Men visst fasen är Håkan bra ändå?!

Ja, men han borde skriva egna låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vem snor inte??? Bara att snacka svenska är ju en stöld i sig. "Uppfinn ett eget språk o håll inte på o sno från oss!!!" Nä, jag bryr mig inte om hur mycket dom snor, Kent eller Håkan (vilken jag tycker också är otroligt bra för övrigt). Sno allt ni kommer över. Titlar, refrenger, meningar i böcker, riff osv osv. Det rör mig inte i ryggen. Bara ni fortsätter o göra det så jäkla snyggt och personligt som bara ni kan. Musik man blir inspirerad av är ofta inspirerad i sin tur. Både Kent o Håkan har grävt i sina liv för att snickra ihop sina låtar, klart som tusan att det kommer nånstans ifrån. Det vore väl underligt annars. Jag antar att artister som aldrig blir anklagade för nån form av "stöld" antingen är totalt menlösa eller är fullständigt obegripliga o oinspirerande. Men det är väl favvisar till "teknokraterna" antar jag...

/Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Kent är Jocke Berg. Finnarna är bara utbytbara musiker. Läs på.

Inte bara musiker. Läs på.

Nej just det!

Utbytbara också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om ni bortser helt från texterna och snurrar igång en låt som "En himmelsk drog". Oavsett hur dumma och klantiga dom må vara så går det ju inte att förneka hur massiv själva låten är. melodierna. galet.

Jag gillar egentligen inte kent, dom är oftast riktigt klantiga och ointressanta, men dom har gjort en del riktigt bra grejer...

Link to comment
Dela på andra sajter

MEN! Kents texter o musik är ju skit - om man inte gillar Kent. Det enda logiska vore ju om dom som inte gillar Kent slänger upp lite egna favorit-band o push'ar för dom. C'mon, hit med lite tips på band som inte "lånar", som skriver bra texter och inte jobbar på "rutin".

/Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Jockes texter är som kejsarns nya kläder...

finns inte texterna?

Nä, men det kan hända att ett litet barn ställer sig upp och utbrister; - Men det där är ju inga märkvärdigt bra texter...

Med tanke på de referensramar små barn har, så vore det väl märkligt om små barn tyckte att Jocke Bergs texter var märkvärdigt bra?

Jag tror att ni som klagar på ångesten och vemodet har missat den stora humorn i texterna. Tänk bara att göra en låt som "Dom andra" och sen kritiseras för att bli för mainstream? Det är ju genialiskt. Men som bekant är ju smaken som baken, en del tänker inte på annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Jockes texter är som kejsarns nya kläder...

finns inte texterna?

Nä, men det kan hända att ett litet barn ställer sig upp och utbrister; - Men det där är ju inga märkvärdigt bra texter...

Med tanke på de referensramar små barn har, så vore det väl märkligt om små barn tyckte att Jocke Bergs texter var märkvärdigt bra?

Jag tror att ni som klagar på ångesten och vemodet har missat den stora humorn i texterna. Tänk bara att göra en låt som "Dom andra" och sen kritiseras för att bli för mainstream? Det är ju genialiskt. Men som bekant är ju smaken som baken, en del tänker inte på annat.

Men det roliga med den här tråden är ju att D-Vibe tycker att Kent levererar såå bra texter & melodier när han för några veckor sen skrev massor avinlägg om hur dåligt det är av Håkan Hellström att "låna" texter & melodier. När Kent stjäl långt mycket mer än HH.

& blir långt mycket rikare på låtstölder.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...