Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har hÄllt pÄ och meckat med en gammal lÄt ganska lÀnge nu.

KÀnner att jag kanske tappat begreppet om helheten. Sitter bara och lyssnar pÄ smÄgrejer.

Undrar om lÄten Àr ok, och hur Àr mixen?

Jag har saknat nÄgon form av driv i lÄten sÄ jag la till en akustisk gitarr (den Àr lite otajt men det gÄr att fixa). FrÄgan Àr, stör den bara?

Strunta i basen i största möjliga mÄn, det ska pÄ en riktig bas istÀllet för denna flappriga lÄtsaskontra.

(och Äterigen, jag postar i allmÀnt för att man inte kan lÀgga upp lÀnkar i lÄtkritik utan Àr tvungen att ladda upp)

Ytterst tacksam för era Äsikter.

Edit:

Kom hem frÄn studion (har ingen sub dÀr) till hemstereon och upptÀckte att sÄngen var alldeles för bullrig. Har fixat till det sÄ hÀr Àr en ny version.

Redigerat av lonewind
Annons
Postat

LÄter kanon bra! Funkar vÀldigt fint med guran. BehÄll den sÄ

Tack, det var bra att höra! Ska försöka vÀnja mig vid den och försöka lyssna pÄ helheten.

Nu har jag lagt upp en version dÀr jag tagit bort lite bumlighet pÄ sÄngen. Tycker hela mixen blev lite tydligare.

Postat

Skitfin lĂ„t, fĂ„r absolut inga tankar pĂ„ nĂ„gra anus 😄 JĂ€ttebra sĂ„ng ocksĂ„, du har en guldpipa dĂ€r. Är det The Grand som anvĂ€nds till pianot? Tycker jag kĂ€nner igen karaktĂ€ren hĂ€r och dĂ€r.

Rent produktions- och arrmÀssigt sÄ saknar jag ingenting, utom.... aaaaaaaaaargh, vid 3:54 vid sÄ uteblir helt det klimax som jag satt och vÀntade pÄ, dÀr ett fett trumset kickar in och en hel jÀvla strÄkorkester tar över samma melodi som gitarren spelar och sÄngen sedan tar i för kung och fosterland. Det gjorde nÀstan ont att det uteblev...

Skulle kunna komma lite senare Àn 3:54 beroende pÄ hur lÀnge man vill bygga.

Lyssnar i lurar sĂ„ jag kan inte sĂ€ga sĂ„ mycket om mixen utom att den lĂ„ter bra i lurar 🙂

I lurar sĂ„ har jag Ă€ven lite svĂ„rt att fĂ„ ackordvalen att limma riktigt med sĂ„ngmelodin nĂ€r du börjar gĂ„ upp i falsett, vid 0:50. Tonen pĂ„ ordet "reason" bĂ€rs inte upp av ackorden och det lĂ„ter som om de Ă€r pĂ„ vĂ€g Ă„t ett annat hĂ„ll Ă€n sĂ„ngen. Kanske bara nĂ„got som man fĂ„r en kĂ€nsla av i lurar, kan ibland vara sĂ„. Det hĂ€r fenomenet hĂ€nder sedan vid flera tillfĂ€llen i lĂ„ten. Är det bara jag? Sitter inte vid gitarren/pianot, sĂ„ jag kan inte kĂ€nna pĂ„ harmonierna.

Postat

Skitfin lĂ„t, fĂ„r absolut inga tankar pĂ„ nĂ„gra anus 😄 JĂ€ttebra sĂ„ng ocksĂ„, du har en guldpipa dĂ€r. Är det The Grand som anvĂ€nds till pianot? Tycker jag kĂ€nner igen karaktĂ€ren hĂ€r och dĂ€r.

Rent produktions- och arrmÀssigt sÄ saknar jag ingenting, utom.... aaaaaaaaaargh, vid 3:54 vid sÄ uteblir helt det klimax som jag satt och vÀntade pÄ, dÀr ett fett trumset kickar in och en hel jÀvla strÄkorkester tar över samma melodi som gitarren spelar och sÄngen sedan tar i för kung och fosterland. Det gjorde nÀstan ont att det uteblev...

Skulle kunna komma lite senare Àn 3:54 beroende pÄ hur lÀnge man vill bygga.

Lyssnar i lurar sĂ„ jag kan inte sĂ€ga sĂ„ mycket om mixen utom att den lĂ„ter bra i lurar 🙂

I lurar sĂ„ har jag Ă€ven lite svĂ„rt att fĂ„ ackordvalen att limma riktigt med sĂ„ngmelodin nĂ€r du börjar gĂ„ upp i falsett, vid 0:50. Tonen pĂ„ ordet "reason" bĂ€rs inte upp av ackorden och det lĂ„ter som om de Ă€r pĂ„ vĂ€g Ă„t ett annat hĂ„ll Ă€n sĂ„ngen. Kanske bara nĂ„got som man fĂ„r en kĂ€nsla av i lurar, kan ibland vara sĂ„. Det hĂ€r fenomenet hĂ€nder sedan vid flera tillfĂ€llen i lĂ„ten. Är det bara jag? Sitter inte vid gitarren/pianot, sĂ„ jag kan inte kĂ€nna pĂ„ harmonierna.

Vad kul att höra att du tycker lÄten Àr fin och att sÄngen min funkar. Vet att du Àr mycket kompetent bÄde som musiker och som producent efter att lyssnat lite pÄ dina alster hÀr. Imorgon nÀr jag Àr i studion sÄ ska jag ta mig en vÀnda pÄ dina mixar i monitorerna dÀr.

Det Àr faktiskt en av Logics medföljande pianon jag anvÀnt hÀr. Faktum Àr att jag anvÀnde The Grand vÀldigt mycket förut nÀr jag jobbade i Cubase. Men jag tycker Àrligt talat att Logics medföljande pianon lÄter bÀttre, kanske inte vid en rak jÀmförelse helt oprocessat men jag hade vÀldigt mycket problem med the grand nÀr all kompression som en full produktion medför kom pÄ. PÄ det viset hÄller dessa pianon bÀttre. Man kan komprimera satan ur dem utan att de börjar ge ifrÄn sig konstiga ljud.

HÄller med dig helt om det antiklimax som uppstÄr dÀr vid 03:54:ish. Grejen Àr att jag inte för allt i vÀrlden kan komma pÄ hur jag ska programmera trummorna hÀr. Jag brukar kunna programmera trummor helt ok men det Àr förutsatt att jag hör i huvudet hur allt ska vara innan. HÀr Àr det tomt.

Dissonansen du tÀnker pÄ Àr helt medveten och för mig helt naturlig given den skala pianot bygger sin slinga pÄ. Nu Àr jag en musikteoretisk analfabet men jag har ÀndÄ hyfsad koll pÄ vad jag gör. Tonen jag misstÀnker du stör dig pÄ Àr G mot ett Hm. DÀr jag sjunger and the WIS (G) dom he's to learn. Helt klart dissonant. Det hela kan nog upplevas lite störande dÄ jag inte sÀtter det G:et helt hundra utan glider upp pÄ det.

För mig Àr det en viktig del av lÄten men om fler upplever det bara som störande kanske jag ska kika pÄ om jag kan stötta upp melodin bÀttre med nÄgon mindre Àndring i ackorden.

Tusen tack för att du tog dig tid.

Postat

Jag Ă€r sjĂ€lv musikteorianalfabet, sĂ„ jag gĂ„r bara pĂ„ hur nĂ„gonting lĂ„ter och spelar helt pĂ„ gehör. Ibland hör man saker som man blir lite tveksam till, men Ă€ven om jag dĂ„ hade plockat ut vad som spelas, sĂ„ hade jag aldrig kunnat sĂ€ga om det faktiskt Ă€r fel, teoretiskt sett. Jag gillar dock verkligen nĂ€r man tar ovĂ€ntade vĂ€gar i arr och produktioner, och ibland hör man nĂ„got som kĂ€nns off första gĂ„ngerna man hör det, men sedan funkar det liksom bara - med andra ord, kör pĂ„ om det kĂ€nns rĂ€tt. Den hĂ€r lĂ„ten kommer oavsett att hamna i min playlist nĂ€r den Ă€r klar, det Ă€r ett som Ă€r sĂ€kert. Ja alltsĂ„ om man ödmjukast kan be om ett ex 🙂

The Grand har alltid varit en favorit, men den Àr helt hopplös att fÄ in i en mix med andra instrument, tar upp hela ljudbilden. Tror jag ska ta och kolla upp det dÀr pianot.

Om du kÀnner för det sÄ hade jag kunnat lÀgga pÄ ett trummarr, Har lite dÄligt med tid, men om det inte Àr brÄdis sÄ hade det bara varit kul.

Tackar för berömmet förresten 🙂

Postat (redigerat)

+1 HÀr behövs pukor och basuner!

Alla samplade pianon som jag har hört Àr uppmickade med basen panorerad till vÀnster

och diskanten panorerad till höger. Det Àr vÀl lite sÄ man uppfattar klangen av ett piano som pianist, men inte som publik och det Àr mer eller mindre omöjligt att fÄ en sÄdan uppmickning att lÄta naturligt

i en mix.

Redigerat av Herbeck
Postat

Alla samplade pianon som jag har hört Àr uppmickade med basen panorerad till vÀnster

och diskanten panorerad till höger. Det Àr vÀl lite sÄ man uppfattar klangen av ett piano som pianist, men inte som publik och det Àr mer eller mindre omöjligt att fÄ en sÄdan uppmickning att lÄta naturligt i en mix.

Ah, efter alla Är av pysslande med samplade pianon sÄ har jag inte ens tÀnkt pÄ detta... Det stÀmmer ju. Jag mikar ju inte alls ett piano pÄ det sÀttet nÀr jag spelar in. Inte konstigt att jag haft problem med att mixa mÄnga samplade pianon och fÄtt kÀnslan av att man sitter framför ett clavinova med högtalare.

Postat

Jag Ă€r sjĂ€lv musikteorianalfabet, sĂ„ jag gĂ„r bara pĂ„ hur nĂ„gonting lĂ„ter och spelar helt pĂ„ gehör. Ibland hör man saker som man blir lite tveksam till, men Ă€ven om jag dĂ„ hade plockat ut vad som spelas, sĂ„ hade jag aldrig kunnat sĂ€ga om det faktiskt Ă€r fel, teoretiskt sett. Jag gillar dock verkligen nĂ€r man tar ovĂ€ntade vĂ€gar i arr och produktioner, och ibland hör man nĂ„got som kĂ€nns off första gĂ„ngerna man hör det, men sedan funkar det liksom bara - med andra ord, kör pĂ„ om det kĂ€nns rĂ€tt. Den hĂ€r lĂ„ten kommer oavsett att hamna i min playlist nĂ€r den Ă€r klar, det Ă€r ett som Ă€r sĂ€kert. Ja alltsĂ„ om man ödmjukast kan be om ett ex 🙂

The Grand har alltid varit en favorit, men den Àr helt hopplös att fÄ in i en mix med andra instrument, tar upp hela ljudbilden. Tror jag ska ta och kolla upp det dÀr pianot.

Om du kÀnner för det sÄ hade jag kunnat lÀgga pÄ ett trummarr, Har lite dÄligt med tid, men om det inte Àr brÄdis sÄ hade det bara varit kul.

Tackar för berömmet förresten 🙂

Helt rÀtt. Man ska göra det man sjÀlv kÀnner Àr rÀtt, dÀremot ska man inte glömma bort att Àven beakta andras Äsikter.

Dissonanser och annat som kan upplevas lite fel vid första lyssningarna Àr ju ofta de saker som faktiskt fÄr en att lyssna en gÄng till och sen fastna. Men sen kan de ju bara vara rent av dÄliga, hÄrfin linje det dÀr ibland.

Klart du fĂ„r ett ex 😄

Tackar sÄ mycket för trumerbjudandet, mycket uppskattat. Jag ska göra ett försök sjÀlv först (tycker inte om att ge upp innan jag försökt)sÄ fÄr vi ser var jag hamnar.

Vad sĂ€ger du, trumset eller nĂ„gon form av orkester-batteri? Är lite nyfiken pĂ„ vad du förestĂ€ller dig skulle passa bĂ€st.

HÄller med om att The Grand Àr omöjligt att sÀtta i en ljudbild. DÀremot sÄ tror jag inte det har nÄgot att göra med huruvida basen Àr till vÀnster eller höger. SÄnt handlar bara om hur man Àr van att lyssna och generellt bara nÀr man lyssnar i lurar eller sitter mitt framför tvÄ högtalare.

Postat

Jag tycker ocksÄ det Àr en jÀttefin lÄt!

Bra sÄngröst har du ocksÄ, med en skön karaktÀr.

Jag har ingen bra lyssning tillhands hÀr nedsjunken i soffan sÄ jag avstÄr frÄn att uttala mig om ljudet som sÄdant.

Arret Àr helskönt och jag störde mig INTE pÄ melodin nÄnstans. Vidare tycker jag du ska behÄlla det lÄgmÀlda och inte blÄsa pÄ som föreslagits.

Det enda jag störde mig lite pÄ Àr nÄgra ackord pÄ gitarren precis i början, den Àr inte 100% stÀmd (eller sÄ Àr det kanske det den Àr?). Kanske Àr det exakt det soundet du vill ha? Jag vet, vi pratar hÄrfint hÀr, och det gÀller bara de första takterna.

Efter lyssning nummer tvÄ och tre sÄ tycker jag lÄten Àr Ànnu bÀttre. Bra jobbat!

/ Martin

Postat

Helt rÀtt. Man ska göra det man sjÀlv kÀnner Àr rÀtt, dÀremot ska man inte glömma bort att Àven beakta andras Äsikter.

Dissonanser och annat som kan upplevas lite fel vid första lyssningarna Àr ju ofta de saker som faktiskt fÄr en att lyssna en gÄng till och sen fastna. Men sen kan de ju bara vara rent av dÄliga, hÄrfin linje det dÀr ibland.

Klart du fĂ„r ett ex 😄

Tackar sÄ mycket för trumerbjudandet, mycket uppskattat. Jag ska göra ett försök sjÀlv först (tycker inte om att ge upp innan jag försökt)sÄ fÄr vi ser var jag hamnar.

Vad sĂ€ger du, trumset eller nĂ„gon form av orkester-batteri? Är lite nyfiken pĂ„ vad du förestĂ€ller dig skulle passa bĂ€st.

HÄller med om att The Grand Àr omöjligt att sÀtta i en ljudbild. DÀremot sÄ tror jag inte det har nÄgot att göra med huruvida basen Àr till vÀnster eller höger. SÄnt handlar bara om hur man Àr van att lyssna och generellt bara nÀr man lyssnar i lurar eller sitter mitt framför tvÄ högtalare.

Jag garvar varje gÄng jag ser rubriken pÄ den hÀr trÄden. Kan inte hjÀlpa det, anus Àr helt enkelt ett vÀldigt roligt ord i ovÀntade sammanhang.

Tackar för det kommande exet 🙂

Ja, prova sjÀlv först med trummorna, det vill man ju. Jag fick bara spontaninspiration, sÄ kör du fast gör jag gÀrna ett försök.

Jag tÀnker mig nog vanliga, ganska tunga trummor. Inte sÀrskilt framtrÀdande i mixen dock, dÀr tÀnker jag mig nog att basen ska ligga bakom sjÀlva tyngden. Ett strÄk som plockar upp gitarrmelodin i samma veva kÀnns som givet. Kanske ett billigt trick, men allt beror pÄ hur man gör det och produktionen har redan en hel del som kÀnns intressant och eget, sÄ det hade jag inte störts av.

Det Àr möjligt att du har rÀtt om The Grand, det kanske bara Àr för fylligt helt enkelt.

Jag hÄller med Martin att gitarren lÄter lite ostÀmd, men jag uppfattade det mer som en effekt (?)

Postat

PÄ tal om The Grand, hÀr Àr en lÄt som jag skrev direkt nÀr jag hade fÄtt The Grand, bara för att soundet i det inspirerade sÄ mycket

Det Ă€r bara en snabb slaskinspelning och inte pĂ„ nĂ„got sĂ€tt den fĂ€rdiga versionen. Den fĂ€rdiga Ă€r 17 minuter lĂ„ng... 😄

Postat

PÄ tal om The Grand, hÀr Àr en lÄt som jag skrev direkt nÀr jag hade fÄtt The Grand, bara för att soundet i det inspirerade sÄ mycket

Mysig lÄt Bodhi, det hade varit mycket intressant att höra dig sjunga pÄ svenska.

Jag fÄr en kÀnsla att det skulle passa din röst.

Postat

Kul att du gillar den, Herbeck 🙂 Jag har provat att sjunga pĂ„ svenska mĂ„nga gĂ„nger men alltid tyckt att det lĂ„ter styltigt och kĂ€nns onaturligt. Konstigt egentligen... svenska Ă€r ju mitt modersmĂ„l, men det kanske bara Ă€r nĂ„n tröskel man ska ta sig över.

Postat (redigerat)

I en pop produktion sÄ kan det funka, men vill man ha ett mer traditionellt sound typ jazz/blues sÄ lÄter det knÀppt.

Redigerat av Herbeck
Postat

Jag garvar varje gÄng jag ser rubriken pÄ den hÀr trÄden. Kan inte hjÀlpa det, anus Àr helt enkelt ett vÀldigt roligt ord i ovÀntade sammanhang.

Tackar för det kommande exet 🙂

Ja, prova sjÀlv först med trummorna, det vill man ju. Jag fick bara spontaninspiration, sÄ kör du fast gör jag gÀrna ett försök.

Jag tÀnker mig nog vanliga, ganska tunga trummor. Inte sÀrskilt framtrÀdande i mixen dock, dÀr tÀnker jag mig nog att basen ska ligga bakom sjÀlva tyngden. Ett strÄk som plockar upp gitarrmelodin i samma veva kÀnns som givet. Kanske ett billigt trick, men allt beror pÄ hur man gör det och produktionen har redan en hel del som kÀnns intressant och eget, sÄ det hade jag inte störts av.

Det Àr möjligt att du har rÀtt om The Grand, det kanske bara Àr för fylligt helt enkelt.

Jag hÄller med Martin att gitarren lÄter lite ostÀmd, men jag uppfattade det mer som en effekt (?)

Hehe, jo man fĂ„r ju vĂ€lja sina rubriker om man vill synas 😄

Faktum Àr att jag nog mÄste slÀppa lÄten en stund, Àr lite trött pÄ den och har hundra (nja, fem kanske) till lÄtar som ska göras klart. SÄ vill du prova att göra ett trumarr sÄ kör. Skulle vara mycket intressant. Dock kan jag inte lova att jag kommer anvÀnda det. Om du gör det sÄ strunta i att anpassa dig efter basen dÄ riktig bas ska lÀggas sen.

BerÀtta vad du behöver, full/partiell mix eller kanske separata spÄr.

Jag tror faktiskt att det finns ett mutat strÄkspÄr som ligger. Dessutom sÄ ligger det bÄde cello och fiol under leadgitarrerna. FrÄn början var lÄten gjord med bara strÄk och piano men jag krÀks pÄ mina strÄkbibliotek och fick inte tag pÄ riktiga musiker. SÄ jag tog elguran och lekte cello och fiol. Det blev lite tomt sÄ jag blandade upp dem med de samplade instrumenten. Man kan ju lyfta fram dem lite extra dÀr pÄ slutet.

Om du har bra strÄkbibliotek sÄ kan du ju fÄ midifilerna sÄ kanske man kan fÄ lite roligare strÄk.

AngÄende gitarrerna, ja, nÀstan alla gitarrer Àr lagda med lite lite ostÀmd gitarr. Ville inte att det skulle lÄta för perfekt.

Den akustiska skÀr sig lite med pianot i verserna dÀrför lÄter den ostÀmd, för just den akustiska tror jag faktiskt Àr ganska stÀmd om jag inte minns fel. DÀremot satt jag och provade om jag skulle anpassa ackorden efter pianots fÀrgningar men det slutade med att jag tycker att det var mer intressant att inte göra det.

Postat

Det Ă€r bara en snabb slaskinspelning och inte pĂ„ nĂ„got sĂ€tt den fĂ€rdiga versionen. Den fĂ€rdiga Ă€r 17 minuter lĂ„ng... 😄

JÀvligt snygg lÄt. Gillar sÀttet du producerar pÄ, du har grym kÀnsla för de smÄ detaljerna.

The Grand dÀremot har jag inte jÀttemycket kÀrlek kvar till. Tycker att det har ett luddigt ljud och det lÄter som att det hela tiden grÀnsar till digitaldist, vilket det faktiskt vÀldigt lÀtt gör om man bara processar det lite lite för mycket.

Postat

Man fĂ„r tacka 🙂 Ja, det har ju hĂ€nt en del sedan The Grand kom och finns massor med samplade flyglar att botanisera bland. Jag har hittills inte hittat ett samplat piano som funkar till allt, men har inte hĂ€ngt med i vad som kommit under de senaste Ă„ren.

Faktum Àr att jag nog mÄste slÀppa lÄten en stund, Àr lite trött pÄ den och har hundra (nja, fem kanske) till lÄtar som ska göras klart. SÄ vill du prova att göra ett trumarr sÄ kör. Skulle vara mycket intressant. Dock kan jag inte lova att jag kommer anvÀnda det. Om du gör det sÄ strunta i att anpassa dig efter basen dÄ riktig bas ska lÀggas sen.

BerÀtta vad du behöver, full/partiell mix eller kanske separata spÄr.

Jag tror faktiskt att det finns ett mutat strÄkspÄr som ligger. Dessutom sÄ ligger det bÄde cello och fiol under leadgitarrerna. FrÄn början var lÄten gjord med bara strÄk och piano men jag krÀks pÄ mina strÄkbibliotek och fick inte tag pÄ riktiga musiker. SÄ jag tog elguran och lekte cello och fiol. Det blev lite tomt sÄ jag blandade upp dem med de samplade instrumenten. Man kan ju lyfta fram dem lite extra dÀr pÄ slutet.

Om du har bra strÄkbibliotek sÄ kan du ju fÄ midifilerna sÄ kanske man kan fÄ lite roligare strÄk.

Det gör jag mer Ă€n gĂ€rna 🙂 Har som nĂ€mnt lite ont om tid i nuvarande, men gör gĂ€rna lite trummor och strĂ„k nĂ€r tid finnes. Jag kör Cubase, sĂ„ ifall du gör det ocksĂ„ sĂ„ blir det enklare, annars skulle du kanske kunna bounca ner en stereomix samt piano, sĂ„ng, bas och gitarr pĂ„ separata med samma startpunkt och en notis om tempo, och sĂ„ en midi-fil pĂ„ pianot och det strĂ„k du har gjort, mest för att underlĂ€tta. Jag har en ftp som du skulle kunna ladda upp det till, ska fixa en login nĂ€r jag sitter vid studiodatorn.

Kanske köra 16-bit pÄ bouncningarna sÄ blir det mindre att tanka fram Ä tebax, det blir ju bara underlag för min del.

Du fĂ„r förstĂ„s anvĂ€nda resultatet precis hur du vill, eller inte alls. Jag har ju ingen koll pĂ„ vad du gillar efter att bara ha hört nĂ„gon enstaka lĂ„t, sĂ„ det kan nog bli allt mellan himmel och pannkaka 😄

Postat

Man fĂ„r tacka 🙂 Ja, det har ju hĂ€nt en del sedan The Grand kom och finns massor med samplade flyglar att botanisera bland. Jag har hittills inte hittat ett samplat piano som funkar till allt, men har inte hĂ€ngt med i vad som kommit under de senaste Ă„ren.

Det gör jag mer Ă€n gĂ€rna 🙂 Har som nĂ€mnt lite ont om tid i nuvarande, men gör gĂ€rna lite trummor och strĂ„k nĂ€r tid finnes. Jag kör Cubase, sĂ„ ifall du gör det ocksĂ„ sĂ„ blir det enklare, annars skulle du kanske kunna bounca ner en stereomix samt piano, sĂ„ng, bas och gitarr pĂ„ separata med samma startpunkt och en notis om tempo, och sĂ„ en midi-fil pĂ„ pianot och det strĂ„k du har gjort, mest för att underlĂ€tta. Jag har en ftp som du skulle kunna ladda upp det till, ska fixa en login nĂ€r jag sitter vid studiodatorn.

Kanske köra 16-bit pÄ bouncningarna sÄ blir det mindre att tanka fram Ä tebax, det blir ju bara underlag för min del.

Du fĂ„r förstĂ„s anvĂ€nda resultatet precis hur du vill, eller inte alls. Jag har ju ingen koll pĂ„ vad du gillar efter att bara ha hört nĂ„gon enstaka lĂ„t, sĂ„ det kan nog bli allt mellan himmel och pannkaka 😄

Grymt!

Jag kör Logic sÄ jag ska ta och fixa allt du behöver sÄ fort jag har en liten stund över. Just nu lite fullt upp. Men ikvÀll eller nÄgon gÄng imorgon ska jag nog kunna fÄ ordning pÄ det.

Postat

Gött, ingen brĂ„dska för min del, jag kommer inte att hinna titta pĂ„ det förrĂ€n om en veckas tid, om jag inte fĂ„r ett ryck och ignorerar sĂ„dant jag egentligen borde göra 😄

Postat

Grym lÄt. Det enda "konstruktiva" jag kan komma med Àr att det kliar i fingrarna att lÀgga liiite mindre mekaniskt piano pÄ, men det kan verkligen vara en ren smaksak. Jag hade bara fraserat lite annorlunda (frÀmst introt).

Tokbra verkligen.

Postat

Grym lÄt. Det enda "konstruktiva" jag kan komma med Àr att det kliar i fingrarna att lÀgga liiite mindre mekaniskt piano pÄ, men det kan verkligen vara en ren smaksak. Jag hade bara fraserat lite annorlunda (frÀmst introt).

Tokbra verkligen.

Hej!

Vad roligt att det gillas.

Jag har faktiskt haft flera pianister pÄ G som skulle spela in den hÀr lÄten, tvÄ av dem skulle jag betala och ÀndÄ sÄ rann det ut i sanden. Detta har för övrigt varit ett genomgÄende tema sen jag började med denna skiva. Man ska anlita musiker och de pratar om vad de vill ha betalt men sen levererar de inte.

Min tanke nÀr jag började med skivan var att jag skulle hÄlla mig sÄ lÄngt ifrÄn programmerade instrument som möjligt men har efter mycket krÄngel fÄtt inse att det enda sÀttet att fÄ nÄgot gjort Àr att göra det sjÀlv tyvÀrr.

Dock har jag turen att fÄ grym hjÀlp till vissa lÄtar av ett par duktiga och vÀlvilliga musiker. FrÀmst bas Àr det jag lÄnat in.

Tillbaks till denna lÄten dÄ, har inte kommit till smÄputset Àn... men att göra det programmerade pianot mindre statiskt stÄr pÄ listan.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.