Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag skulle kolla över en gammal Marshall lead 100 och då trillade högtalarkontaktern in i själva lådan och jag kan inte komma åt dem. Hur gör jag på lättast och bästa vis för att öppna upp förstärkaren så att jag kan få tag på kontakterna?

Annons
Postat (redigerat)

Det sitter fyra skruvar i botten, tilta toppen lossa på skruvarna. Lossa sen på gallret bakom. Sen tiltar du tillbaka och tryck sen på den "guldiga" panelfronten så att hela innanmätet åker ut bakom toppen. Se till att ha ett bra underlag. Och vill oxå passa på att det kan repa underlaget, vasst plåtchassi. (så att du inte sitter vid vardagsrumsbordet och repar sönder det 😉 )

Då ser du på undersidan alla komponenter!

Tillägg: Naturligtvis så har du strömsladden urkopplad. Sen vet jag inte om det kan finnas ström kvar i toppen? Det går vansinnigt mkt ström till rören. Så fingra inte där eller vid nån kondensator. Högtalarkontakten ligger däremot lättillgängligt. Och bör heller inte vara svårt att skruva tillbaka!

Redigerat av KillwithSkill
Postat

Tack, ska testa detta. Den har inte använts på länge, bara lite igår o har inte varit inkopplad

Sen igår kväll. Kan det ändå finnas ström kvar tror du?

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Nä efter så lång tid är det ingen fara. Man bör vänta åtminstone en halvtimme för att vara på säkra sidan innan man öppnar. Fått stöt från stärkare jag öppnat och inte väntat en stund.

Postat

Jag fick faktiskt en jäkla stöt en gång när jag öppnade min Musicman 130 watts rörstärkare fast den inte varit inkopplad i ett vägguttag på flera månader. Det är absolut sant...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.