LeroyJ Postat 13 november 2011 Postat 13 november 2011 Jag skulle kolla över en gammal Marshall lead 100 och då trillade högtalarkontaktern in i själva lådan och jag kan inte komma åt dem. Hur gör jag på lättast och bästa vis för att öppna upp förstärkaren så att jag kan få tag på kontakterna?
KillwithSkill Postat 13 november 2011 Postat 13 november 2011 (redigerat) Det sitter fyra skruvar i botten, tilta toppen lossa på skruvarna. Lossa sen på gallret bakom. Sen tiltar du tillbaka och tryck sen på den "guldiga" panelfronten så att hela innanmätet åker ut bakom toppen. Se till att ha ett bra underlag. Och vill oxå passa på att det kan repa underlaget, vasst plåtchassi. (så att du inte sitter vid vardagsrumsbordet och repar sönder det 😉 ) Då ser du på undersidan alla komponenter! Tillägg: Naturligtvis så har du strömsladden urkopplad. Sen vet jag inte om det kan finnas ström kvar i toppen? Det går vansinnigt mkt ström till rören. Så fingra inte där eller vid nån kondensator. Högtalarkontakten ligger däremot lättillgängligt. Och bör heller inte vara svårt att skruva tillbaka! Redigerat 13 november 2011 av KillwithSkill
LeroyJ Postat 13 november 2011 Trådstartare Postat 13 november 2011 Tack, ska testa detta. Den har inte använts på länge, bara lite igår o har inte varit inkopplad Sen igår kväll. Kan det ändå finnas ström kvar tror du?
Die Hard (oregistrerad) Postat 13 november 2011 Postat 13 november 2011 Nä efter så lång tid är det ingen fara. Man bör vänta åtminstone en halvtimme för att vara på säkra sidan innan man öppnar. Fått stöt från stärkare jag öppnat och inte väntat en stund.
LeroyJ Postat 16 november 2011 Trådstartare Postat 16 november 2011 Den sitter som berget på ena sidan- där inputen sitter. Får inte ut skiten :-( Nåt tips?
Guitar Nilsson Postat 16 november 2011 Postat 16 november 2011 Jag fick faktiskt en jäkla stöt en gång när jag öppnade min Musicman 130 watts rörstärkare fast den inte varit inkopplad i ett vägguttag på flera månader. Det är absolut sant...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.