Jump to content
Annons

Thimmie Englund feat. Addic59 - Andas


Vad tycker ni?  

19 röster

  1. 1. Vad tycker ni?

    • Låt och produktion godkänd
      10
    • Låt Godkänd, Produktion Underkänd
      2
    • Låt Underkänd, Produktion Godkänd
      5
    • Låt och produktion underkänd
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Andas

* ARTIST/GRUPP: Thimmie Englund

* GENRE: Pop

* KOMPOSITÖR: Thimmie Englund

* PRODUCENT: Kenny Kängström

* EV. MEDVERKANDE: Kenny Kängström

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.5 megabyte

* STATUS: Färdig Demo

* LÅTLÄNK: Här finns låten

Thimmie - Sång, gitarr

Kenny - Gitarr, produktion, programmering

Morsning. Vart på sido spår nu igen. Min lärar Thimmie besökte mig och ville spela in en låt. Såhär blev iaf resultatet. Den är skriven av honom och jag har lagt några guror och producerat. Konstruktiv kritik är mycket välkommet. =)

MVH//Kenny och Thimmie

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker det låter riktigt proffsigt, förutom att jag hellre hade hört en engelsk text och möjligtvis nån tjejstämma i refrängen 🙂

Tror ännu inte jag hört nåt från dig som låtit dåligt, när kommer svackorna? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Vallhagen:

Hmm, jag hajjar inte ditt spåk 😕

Då försöker jag förtydliga mig:

Jag menar att det finns inget blod, längtan, aggression, törst... inget uttryck i låten... "bara" välspelat korrekt insjunget, och en lite ljummen text. Lite sådär halvmesigt så ingen blir arg. Som Thomas Ledin eller Edin Ådahl (nån kanske tar det som god kritik?).

Inte min kopp te helt enkelt.

Å andra sidan så "låter det ju bra". Schysst ljud och (som sagt) välspelat.

Så mitt omdöme blir "nja" ... Dina grejjer med betongkalsonger på tycker jag är ballare.

***

Nu vet jag inte om jag varit speciellt konstruktiv i min kritik, jag har nog bara skrivit vad jag tycker. Och jag tycker det är kul att du kastar dig på allt möjligt.

Många vänliga

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojoj.

Det här låter inte alls bra... tråkigt och intetsägande ... gillar inte låten alls...

Produktionen, gitarrspelet och sången är det absolut inget fel på, som vanligt lär man väl säga... 😏

Jag säger som Vallhagen: Var är blodet?!?

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha det e ju bara för att du är Metal ända in i Fläsket 😉

Men tack för kommentarerna. Ses i veckoslutet =).

Bara du inte kommenterar min vikt i helgen! 😆

Då skall jag visa dig 2 DVD:er av världsklass som inte innehåller en endaste distad gitarr!

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha det e ju bara för att du är Metal ända in i Fläsket 😉

Men tack för kommentarerna. Ses i veckoslutet =).

Bara du inte kommenterar min vikt i helgen! 😆

Då skall jag visa dig 2 DVD:er av världsklass som inte innehåller en endaste distad gitarr!

Längtar spännt. Kommer bli en riktig rock n roll kväll med fulöl och TV spel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt MEN

Sången är lite sur på vissa ställen ,

Och jag tycker att trummorna inte riktigt sitter i samma rum som resten av sången.

Dom låter aningen torra. Om du lägger på samma reverb som bakgrundsgitarrerna

på en Bus lite svagt så kanske dom smälter in bättre med låten.

Och jag tycker att kaggen e lite för hög på bryggan men det kan visserligen bero på att jag tycker att trummorna är lite för torra.

Refrägen är bra men skulle kanske behöva lite mer variation och

Jävlar-anamma.

Du får pressa din lärare mer på sången , Säg att han suger och måste ta i , Mer känsla osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej så anemisk uppfattar jag inte den som. Det är ju mer en popdänga. Produktionen saknar lite bett. Kanske skulle det lyfta lite med några snygga glissando på stråkarna

Jag skulle jobba mer med mixningen titta över nivåerna Se om man kan få lite mer bredd och dynamik i ljudbilden. Det låter lite kompakt. . Aaa-kören känns lite malplace´ Annars gillar jag låten texten och sången är bra. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej så anemisk uppfattar jag inte den som. Det är ju mer en popdänga. Produktionen saknar lite bett. Kanske skulle det lyfta lite med några snygga glissando på stråkarna

Jag skulle jobba mer med mixningen titta över nivåerna Se om man kan få lite mer bredd och dynamik i ljudbilden. Det låter lite kompakt. . Aaa-kören känns lite malplace´ Annars gillar jag låten texten och sången är bra. 😆

Jo jag vill ha lite mer punch i den. Jag är iof riktigt nöjd med mixen.

Det där med breddandet är väldigt knepigt iom att det är breddat till max i princip. Har dubbat nästan alla guror och pannat dom utåt rejält.

Ska se vad jag kan göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt . . . men . . .

Jag skulle vilja höra gitarrerna lite mer.

Trummorna känns fel 😉 passar inte med resten av soundet.

Speciellt virveln tycker jag låter instängd.

Håller med Egghuvet . . . mer bredd, det är för kompakt.

Men som vanligt är det ju bara mina åsikter. Skall det vara så så ska det!

Som min morbror sa till mig när jag spelade in live första gången och tog helt fel första ackord men hakade på resten efter det.

-Säg bara: Det skall vara så ! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt . . . men . . .

Jag skulle vilja höra gitarrerna lite mer.

Trummorna känns fel 😉 passar inte med resten av soundet.

Speciellt virveln tycker jag låter instängd.

Håller med Egghuvet . . . mer bredd, det är för kompakt.

Men som vanligt är det ju bara mina åsikter. Skall det vara så så ska det!

Som min morbror sa till mig när jag spelade in live första gången och tog helt fel första ackord men hakade på resten efter det.

-Säg bara: Det skall vara så ! 🙂

haha =),

Provar att dra upp gurorna lite grann. Ska eqa frm lite mer klarhet i virveln också.

Men bredda? Det är verkligen breddat till max. Utpanorerade och dubbade guror. Lika så sången är utpanorerad och dubbad. Ganska spridda cymbaler plus en skarpt pannad tamburin, och en stereo expander på. Vad kan jag göra mer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Fredrix...en ljusare stämma (tjej?) hade suttit som en smäck. Snygga plockgitarrer i verserna. De får gärna vara markanta på refrängerna också. Ska det vara soft så ska det. Skulle vara kul att höra den utan distgura och sång. Får känslan av att där "lurar" en annan sångmelodi i låten... 😉

Snyggt spelat och producerat. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Fredrix...en ljusare stämma (tjej?) hade suttit som en smäck. Snygga plockgitarrer i verserna. De får gärna vara markanta på refrängerna också. Ska det vara soft så ska det. Skulle vara kul att höra den utan distgura och sång. Får känslan av att där "lurar" en annan sångmelodi i låten... 😉

Snyggt spelat och producerat. 😄

Thimmie spelar plockgitarren och Ak komp på refrängen så då får han credit för det =).

Jadu bakgrunden skall inte avslöjas allt för mycket 🙂

Tyvärr så har varken Thimmie eller jag ngon vidare snygg feminin röst så det fick gå med detta hehe. Tackar slaptap. Kul att det funkade =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Chorus brukar vara en bra "spridare". Även om man bara lägger på aldrig så lite.

Inte på hela mixen utan enskilda instrument eller sång så klart, fast å andra sidan har jag inte testat på hela mixen . . .

Stereoexpander tycker jag kan ge en oönskad reverb-effekt om man lägger på för mycket.

Feminin röst - pitch shift +12 ? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Diggar ljudet på den ljusa nakna gitarren i början av låten (00:12 typ). Sång, trummor och de andra distade sakerna låter i mina otränade rock-öron helt ok.

Kan inte säga att jag vill ha mer blod eller va som nämts tidigare, är bra som det är 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter riktigt proffsigt, förutom att jag hellre hade hört en engelsk text och möjligtvis nån tjejstämma i refrängen 😄

Tror ännu inte jag hört nåt från dig som låtit dåligt, när kommer svackorna? 😉

jag kan bara hålla med 😉...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...