Jump to content
Annons

Automap 4 till Novations kontrollenheter, kasst!


Virvelvind

Recommended Posts

Vad Àr dealen med Automap egentligen, jag tycker det blir sÀmre och sÀmre för varje ny version? Testar nya version 4 till min Nocturn nu men jag funderar starkt pÄ att ta bort den och köra 3.7 istÀllet. Egentligen vill jag köra 3.3 eller 3.4 men dÄ tappar jag stödet för VST3-pluggar.

AlltsÄ, först i version 3.5 tar de bort det mycket praktiska extra verktygsfÀltet i underkanten av varje plugin-fönster, dÀr man kunde vÀlja direkt under pluggens GUI om den var aktiv i Automap eller inte, samt sÀtta den i learn-mode. Och nu i version 4 tar de bort hela fönstret som visar vilken ratt och knapp som styr vad! IstÀllet fÄr man en liten popup nÀr man vÀl rör vid en ratt. Ska man chansa sig fram om man har för mÄnga olika pluggar för att hÄlla allt i huvudet dÄ eller? Fattar inte riktigt hur de har tÀnkt. (Man kan iofs öppna editor-fönstret och se vad som styr vad, men det tar fokus frÄn DAW:en, gÄr inte att ha "always on top" och gÄr inte att Àndra storlek pÄ.)

TÀnker jag fel, nÄn som anvÀnder Automap 4 och uppskattar det? Kanske verkar det vettigare till nÄn annan kontrollenhet Àn Nocturn?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 mĂ„nader senare...
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...