Jump to content
Annons

Ulf Hörbäck´s "Rainy night"


Lindebergmusic (oregistrerad)

Hur bra?  

10 röster

  1. 1. Hur bra?

    • 1 Skönare än skönast
      3
    • 2 No falsett
      1
    • 3 Gå tillbaka till ruta ett
      0
    • 4 Jag tror att jag har hört den förut
      1
    • 5 Jag köper plattan
      2


Recommended Posts

Lindebergmusic (oregistrerad)

LÅTNAMN: Rainy night

ARTIST/GRUPP: Ulf Hörbäck

GENRE: pop

LÅTLÄNGD: 3,23

KOMPOSITÖR: U.H

PRODUCENT: U.H

EV. MEDVERKANDE: U.H

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 4,65 mb

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: Rainy night

En kompis kom hem ikväll för att spisa och titta på melodifestivalen. Med sig hade han en låtskiss som jag föll för direkt! Vi bestämde oss för att ni i detta fabulösa forum måste få tycka till. Tycker ni att den är lika bra som jag gör? Ulf ser lite nervös ut just nu, det är jag som tvingar honom 🙂

P.S Ulf gjorde en egen profil på studio för att lägga upp låten själv. Mailet som han skulle verifiera med kom aldrig så därför är jag tvungen att lägga ut hans låt via min profil.

Ha det!

Johan Lindeberg

MVH

Johan Lindeberg

Redigerat av lindebergmusic.com
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker låten var mycket bra, tyckte mej kunna ana Beatles i ett par ackordföljder, imponerande sång, den stämman skulle man ha! Väntar med spänning på att höra den i ett färdigare ackompanjemang. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå för fan. Mycket snygg röst snygg falsett. Arrangemanget håller. Produktionen känns lite för sextiotal med orgeln pianot osv. Jag skulle nog försöka göra det lite mer modernt. Trumreverbet känns lite mycket. Virveltrumman hoppar liksom ur ljudbilden. Annar är den klart godkännd.

Jag gillar inte riktigt gallupalternativen.-Jag tycker inte den är hundra, men jag tycker falsettsången är helt okej. Äh det får bli en 4:a ändå

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...