Guest Lindebergmusic Posted February 19, 2005 Posted February 19, 2005 (edited) LÅTNAMN: Rainy night ARTIST/GRUPP: Ulf Hörbäck GENRE: pop LÅTLÄNGD: 3,23 KOMPOSITÖR: U.H PRODUCENT: U.H EV. MEDVERKANDE: U.H INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: Mp3 STORLEK: 4,65 mb STATUS: Skiss LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag En kompis kom hem ikväll för att spisa och titta på melodifestivalen. Med sig hade han en låtskiss som jag föll för direkt! Vi bestämde oss för att ni i detta fabulösa forum måste få tycka till. Tycker ni att den är lika bra som jag gör? Ulf ser lite nervös ut just nu, det är jag som tvingar honom 🙂 P.S Ulf gjorde en egen profil på studio för att lägga upp låten själv. Mailet som han skulle verifiera med kom aldrig så därför är jag tvungen att lägga ut hans låt via min profil. Ha det! Johan Lindeberg MVH Johan Lindeberg Edited February 19, 2005 by lindebergmusic.com
Jamolir Posted February 20, 2005 Posted February 20, 2005 Skön låt... Är det Ulf Hörbäck i Varberg må tro??
Diwic Posted February 20, 2005 Posted February 20, 2005 Jodå, den funkar. Gillar orgeln och dunkandet på fjärdedelarna. Om jag inte hade kunnat engelska skulle jag dock ha trott att den handlade om en solig dag med lycklig kärlek...för den låter väldigt glad! // David
91:an Posted February 20, 2005 Posted February 20, 2005 Jag tycker låten var mycket bra, tyckte mej kunna ana Beatles i ett par ackordföljder, imponerande sång, den stämman skulle man ha! Väntar med spänning på att höra den i ett färdigare ackompanjemang. 😆
equality Posted February 20, 2005 Posted February 20, 2005 Snygg, omedelbar melodi, bra sångröst, tryck i kompet och inga krussiduller i produktionen ger hos mig ett högt betyg. Platsar på vilken top-40-station som helst.
Egghuvud Posted February 21, 2005 Posted February 21, 2005 Jodå för fan. Mycket snygg röst snygg falsett. Arrangemanget håller. Produktionen känns lite för sextiotal med orgeln pianot osv. Jag skulle nog försöka göra det lite mer modernt. Trumreverbet känns lite mycket. Virveltrumman hoppar liksom ur ljudbilden. Annar är den klart godkännd. Jag gillar inte riktigt gallupalternativen.-Jag tycker inte den är hundra, men jag tycker falsettsången är helt okej. Äh det får bli en 4:a ändå
Martin Posted February 21, 2005 Posted February 21, 2005 I liked' it! 😉 Men, jag skulle vilja ha lite mer variation! Annars är det bara 🙂
karl Posted February 22, 2005 Posted February 22, 2005 En salig blandning av ELO,Beatles och Phil Collins och det är väl inget fel på dom. Skulle vart kul om det vore lite orginellare i "mina öron".. Men helt klart skickligt hantverk 🙂
Recommended Posts