Jump to content
Annons

Göra om pukor


tvåtakt

Recommended Posts

Jag har tre olika sett med pukor (4 hängpukor och 2 golvpukor av olika märken, alla dock nästan likadana annars).

Jag tänker köpa stativ till hängpukorna, men då dom två minsta (11" och 12") saknar "fasthållare" så behöver jag ju köpa sådana och skruva fast själv... Dom två större 13" och 14" kommer säkert ha fel fasthållare.

Så om jag köper två stativ kan man köpa lösa fasthållare och sätta fast dom??

Just nu så sitter skiten upptejpat med gamla stativdelar på kaggarna och det är ju inte så väldigt snyggt eller praktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men sådana där är väl pissdyra? ca 500 spänn för 4 hängpukor = 2000 kr. Icke! Hela trumsettet kostade mej typ 1000 spänn sammanlagt... Plus några tusen för cymbaler men ändå. Riktiga skitgrejer egentligen, men med rätt inspelnings/mixnings-bögeri så låter det trots allt riktigt bra.

Jag kör på att borra och skruva lite istället. Vad ska jag söka på? Vet inte ens vad det heter!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hohoh ☺️

MEn alltså jag vet inte va man ska söka på om såna där grejer som man sätter på sargen, vad heter dom? Gärna nåt billigare än det där... Jag har två stycken faktiskt, nå Pearl-grejer. Dom har hål för såna där stooora pinnar. Kan man hitta just såna kanske? Då behöver jag ju inte så många till

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...