la1997 Postat 11 oktober 2011 Postat 11 oktober 2011 (redigerat) TjÀÀna, Anledningen till att jag laddar upp lĂ„ten hĂ€r Ă€r för att det inte funkade att ladda upp lĂ„ten under "lĂ„tar&filer". Vet inte varför, men det stod att jag skulle kontakta administratör och det har jag gjort utan att fĂ„ svar. SĂ„ till saken. Jag Ă€r en 14 Ă„rig kille som precis börjat producera lite house. Detta Ă€r ett projekt som jag hĂ„ller pĂ„ med lite. Vill ha lite feedback pĂ„ vad som kan bli bĂ€ttre osv. Tror ni vet vad jag menar. Projektet Ă€r inget som jag ska fortsĂ€tta pĂ„ sen i nulĂ€get. Ingen direkt bra lĂ„t, tycker jag iaf. Men som sagt jag vill ha lite feedback pĂ„ vad jag ska Ă€ndra och lĂ€gga till och sĂ„ till nĂ€sta lĂ„t đ LĂ€nken: http://www41.zippyshare.com/v/10662883/file.html Ha d gött! đ Redigerat 11 oktober 2011 av la1997
Dna the Synthmaestro Postat 20 oktober 2011 Postat 20 oktober 2011 Jag tycker du har lyckats bra med bĂ„de leadsynten/pianots ljud och sjĂ€lva melodin. Ditt batteri saknar dock struktur vilket gör det svĂ„rt att hĂ€nga med i lĂ„ten och kĂ€nna nĂ„got flow. Och ta det lugnt med alla klappljud đ lĂ„ter lite som 06-jumpstyle i slutet đ Men det Ă€r helt klart pĂ„ god vĂ€g med tanke pĂ„ att du bara Ă€r 14, sĂ„ bra lĂ€t inte min musik nĂ€r jag var i den Ă„ldern!
la1997 Postat 20 oktober 2011 TrĂ„dstartare Postat 20 oktober 2011 (redigerat) Haha tackar đ Ska ta det lungt med klappljuden i fortsĂ€ttningen vill inte att det ska lĂ„ta som jumpstyle đ Vad menar du med batteri och det? Du fĂ„r gĂ€rna utveckla det lite haha đ Edit: Mitt senaste projekt: http://www23.zippyshare.com/v/7379970/file.html Redigerat 20 oktober 2011 av la1997
Dna the Synthmaestro Postat 20 oktober 2011 Postat 20 oktober 2011 Jag menar ditt trumpaket. Samplingarna kĂ€nns vĂ€l ok, men det Ă€r inte riktigt strukturerat utan kĂ€nns spretigt. Vad har hĂ€nt med basen i din bastrumma i den senaste lĂ„ten? đ nĂ„got högpassfilter som ligger pĂ„?
Nystrom Postat 20 oktober 2011 Postat 20 oktober 2011 TjÀÀna, Anledningen till att jag laddar upp lĂ„ten hĂ€r Ă€r för att det inte funkade att ladda upp lĂ„ten under "lĂ„tar&filer". Vet inte varför, men det stod att jag skulle kontakta administratör och det har jag gjort utan att fĂ„ svar. SĂ„ till saken. Jag Ă€r en 14 Ă„rig kille som precis börjat producera lite house. Detta Ă€r ett projekt som jag hĂ„ller pĂ„ med lite. Vill ha lite feedback pĂ„ vad som kan bli bĂ€ttre osv. Tror ni vet vad jag menar. Projektet Ă€r inget som jag ska fortsĂ€tta pĂ„ sen i nulĂ€get. Ingen direkt bra lĂ„t, tycker jag iaf. Men som sagt jag vill ha lite feedback pĂ„ vad jag ska Ă€ndra och lĂ€gga till och sĂ„ till nĂ€sta lĂ„t đ LĂ€nken: http://www41.zippyshare.com/v/10662883/file.html Ha d gött! đ SHM inspirerad synth? Det första jag tĂ€nkte pĂ„ Ă€r att du mĂ„ste slĂ€nga pĂ„ massa mer underlag! PĂ„ med mindre torra trummor, pads och strĂ„kar. Du kan Ă€ven försöka lĂ€gga ackord till din synth slinga. Och ett tipps Ă€r lĂ€s lite om stĂ€mmor. Det anvĂ€nds jĂ€tte mycket för att fĂ„ bredare ljud. Eller schysta uppbyggnader. Bra början! NĂ„gon som har lite erfarenhet med house musik fĂ„r gĂ€rna rĂ€tta mig och lĂ€gga till mer dĂ„ jag inte jobbat med house.
la1997 Postat 21 oktober 2011 TrĂ„dstartare Postat 21 oktober 2011 (redigerat) Tackar sĂ„ mycket för all feedback! Jag menar ditt trumpaket. Samplingarna kĂ€nns vĂ€l ok, men det Ă€r inte riktigt strukturerat utan kĂ€nns spretigt. Vad har hĂ€nt med basen i din bastrumma i den senaste lĂ„ten? đ nĂ„got högpassfilter som ligger pĂ„? Vet att beatet Ă€r helt vĂ€rdelöst, ska jobba pĂ„ det. Tack för tipsen:) Har faktiskt ingen högpassfilter pĂ„ vet inte riktigt vad som hĂ€nt, fĂ„r kolla pĂ„ det đ Nystrom: Lite SHM inspirerad Ă€r den vĂ€l men i alla fall pianot Ă€r frĂ€mst avicii inspirerat. AnvĂ€nde Dancepiano 2k7 preseten i Nexus, lĂ„ter ganska likt. Ska testa tipsen:) Redigerat 21 oktober 2011 av la1997
la1997 Postat 27 oktober 2011 TrĂ„dstartare Postat 27 oktober 2011 Jag tycker du har lyckats bra med bĂ„de leadsynten/pianots ljud och sjĂ€lva melodin. En frĂ„ga bara. HĂ„ller melodin? Ăr den tillrĂ€ckligt bra? Undrar lite đ
Elias Postat 31 oktober 2011 Postat 31 oktober 2011 Hej! Jag tycker melodin funkar som ett intro till lĂ„ten, men skulle gĂ€rna höra att lĂ„ten utvecklades i nĂ„got lite "fetare" med en kanske en utbyggnad av grundmelodin ? đ Sen kan jag tipsa dig om att kanske anvĂ€nda lite fler automatiserade filter i lĂ„ten. Tex pĂ„ virveltrumman som slĂ„r pĂ„ Ă„ttondelarna i uppbyggnaden i början. Bara ett tips! FortsĂ€tt jobba pĂ„ med den! Som sagt, det lĂ„ter riktigt lovande, speciellt med tanke pĂ„ att du bara Ă€r fjorton đ Lycka till!
la1997 Postat 1 november 2011 TrĂ„dstartare Postat 1 november 2011 Hej! Jag tycker melodin funkar som ett intro till lĂ„ten, men skulle gĂ€rna höra att lĂ„ten utvecklades i nĂ„got lite "fetare" med en kanske en utbyggnad av grundmelodin ? đ Sen kan jag tipsa dig om att kanske anvĂ€nda lite fler automatiserade filter i lĂ„ten. Tex pĂ„ virveltrumman som slĂ„r pĂ„ Ă„ttondelarna i uppbyggnaden i början. Bara ett tips! FortsĂ€tt jobba pĂ„ med den! Som sagt, det lĂ„ter riktigt lovande, speciellt med tanke pĂ„ att du bara Ă€r fjorton đ Lycka till! Tack! Jag vet inte riktigt vilken melodi du lyssnade pĂ„ men jag menade iaf den hĂ€r: http://www23.zippysh...79970/file.html đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.