Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

TjÀÀna,

Anledningen till att jag laddar upp lÄten hÀr Àr för att det inte funkade att ladda upp lÄten under "lÄtar&filer". Vet inte varför, men det stod att jag skulle kontakta administratör och det har jag gjort utan att fÄ svar. SÄ till saken.

Jag Ă€r en 14 Ă„rig kille som precis börjat producera lite house. Detta Ă€r ett projekt som jag hĂ„ller pĂ„ med lite. Vill ha lite feedback pĂ„ vad som kan bli bĂ€ttre osv. Tror ni vet vad jag menar. Projektet Ă€r inget som jag ska fortsĂ€tta pĂ„ sen i nulĂ€get. Ingen direkt bra lĂ„t, tycker jag iaf. Men som sagt jag vill ha lite feedback pĂ„ vad jag ska Ă€ndra och lĂ€gga till och sĂ„ till nĂ€sta lĂ„t 🙂

LĂ€nken: http://www41.zippyshare.com/v/10662883/file.html

Ha d gött! 🙂

Redigerat av la1997
  • 2 veckor senare...
Annons
Postat

Jag tycker du har lyckats bra med bĂ„de leadsynten/pianots ljud och sjĂ€lva melodin. Ditt batteri saknar dock struktur vilket gör det svĂ„rt att hĂ€nga med i lĂ„ten och kĂ€nna nĂ„got flow. Och ta det lugnt med alla klappljud 🙂 lĂ„ter lite som 06-jumpstyle i slutet 😉

Men det Àr helt klart pÄ god vÀg med tanke pÄ att du bara Àr 14, sÄ bra lÀt inte min musik nÀr jag var i den Äldern!

Postat

Jag menar ditt trumpaket. Samplingarna kÀnns vÀl ok, men det Àr inte riktigt strukturerat utan kÀnns spretigt.

Vad har hĂ€nt med basen i din bastrumma i den senaste lĂ„ten? 😄 nĂ„got högpassfilter som ligger pĂ„?

Postat

TjÀÀna,

Anledningen till att jag laddar upp lÄten hÀr Àr för att det inte funkade att ladda upp lÄten under "lÄtar&filer". Vet inte varför, men det stod att jag skulle kontakta administratör och det har jag gjort utan att fÄ svar. SÄ till saken.

Jag Ă€r en 14 Ă„rig kille som precis börjat producera lite house. Detta Ă€r ett projekt som jag hĂ„ller pĂ„ med lite. Vill ha lite feedback pĂ„ vad som kan bli bĂ€ttre osv. Tror ni vet vad jag menar. Projektet Ă€r inget som jag ska fortsĂ€tta pĂ„ sen i nulĂ€get. Ingen direkt bra lĂ„t, tycker jag iaf. Men som sagt jag vill ha lite feedback pĂ„ vad jag ska Ă€ndra och lĂ€gga till och sĂ„ till nĂ€sta lĂ„t 🙂

LĂ€nken: http://www41.zippyshare.com/v/10662883/file.html

Ha d gött! 🙂

SHM inspirerad synth?

Det första jag tÀnkte pÄ Àr att du mÄste slÀnga pÄ massa mer underlag!

PÄ med mindre torra trummor, pads och strÄkar. Du kan Àven försöka lÀgga ackord till din synth slinga. Och ett tipps Àr lÀs lite om stÀmmor. Det anvÀnds jÀtte mycket för att fÄ bredare ljud. Eller schysta uppbyggnader.

Bra början! NÄgon som har lite erfarenhet med house musik fÄr gÀrna rÀtta mig och lÀgga till mer dÄ jag inte jobbat med house.

Postat (redigerat)

Tackar sÄ mycket för all feedback!

Jag menar ditt trumpaket. Samplingarna kÀnns vÀl ok, men det Àr inte riktigt strukturerat utan kÀnns spretigt.

Vad har hĂ€nt med basen i din bastrumma i den senaste lĂ„ten? 😄 nĂ„got högpassfilter som ligger pĂ„?

Vet att beatet Àr helt vÀrdelöst, ska jobba pÄ det. Tack för tipsen:)

Har faktiskt ingen högpassfilter pĂ„ vet inte riktigt vad som hĂ€nt, fĂ„r kolla pĂ„ det 😉

Nystrom:

Lite SHM inspirerad Àr den vÀl men i alla fall pianot Àr frÀmst avicii inspirerat. AnvÀnde Dancepiano 2k7 preseten i Nexus, lÄter ganska likt.

Ska testa tipsen:)

Redigerat av la1997
Postat

Jag tycker du har lyckats bra med bÄde leadsynten/pianots ljud och sjÀlva melodin.

En frÄga bara.

HĂ„ller melodin? Är den tillrĂ€ckligt bra? Undrar lite 🙂

Postat

Hej!

Jag tycker melodin funkar som ett intro till lĂ„ten, men skulle gĂ€rna höra att lĂ„ten utvecklades i nĂ„got lite "fetare" med en kanske en utbyggnad av grundmelodin ? 🙂

Sen kan jag tipsa dig om att kanske anvÀnda lite fler automatiserade filter i lÄten. Tex pÄ virveltrumman som slÄr pÄ Ättondelarna i uppbyggnaden i början. Bara ett tips!

FortsĂ€tt jobba pĂ„ med den! Som sagt, det lĂ„ter riktigt lovande, speciellt med tanke pĂ„ att du bara Ă€r fjorton 🙂

Lycka till!

Postat

Hej!

Jag tycker melodin funkar som ett intro till lĂ„ten, men skulle gĂ€rna höra att lĂ„ten utvecklades i nĂ„got lite "fetare" med en kanske en utbyggnad av grundmelodin ? 🙂

Sen kan jag tipsa dig om att kanske anvÀnda lite fler automatiserade filter i lÄten. Tex pÄ virveltrumman som slÄr pÄ Ättondelarna i uppbyggnaden i början. Bara ett tips!

FortsĂ€tt jobba pĂ„ med den! Som sagt, det lĂ„ter riktigt lovande, speciellt med tanke pĂ„ att du bara Ă€r fjorton 🙂

Lycka till!

Tack!

Jag vet inte riktigt vilken melodi du lyssnade pÄ men jag menade iaf den hÀr: http://www23.zippysh...79970/file.html

🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.