Jump to content
Annons

Logic Pro 9 + macbook pro


Superman (oregistrerad)

Recommended Posts

Superman (oregistrerad)

Har några månaders erfarenhet av av ableton live 8 och lärt mig mer av skapandet av house musik.

Hela livet har jag pysslat med PC men ju mer musik intresset växer ser man fler som valt mac före pc.

Så jag tänkte att det är lika bra att skaffa en Macbook Pro 15" i7 och ge mig på Logic då man läst så gott om det.

Men lyckas inte göra ett skit i logic, vet inte ens vad det är jag ska välja från början när jag startar programmet.

Ett tomt projekt har jag get mig in på, men inte lyckats

få nå snurr på nå ljud från min synthstation25 då jag ej lyckas öppna en midi "flik" och välja nå instrumment.

Sorry för de konstiga orden har ingen aning vad allt kallas.

Sök på youtube pålogic pro 9 beginners tutorials men inte hittat nåt svar.

Nån som vill hjälpa en som ryckt av sig halva håret på skallen och kliat sår i nacken?

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Logic är inte enkel . . men . . den är värd att lära sig.

Man köper boken ur Apple Pro Training Series: Logic Pro and Logic Express 9

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0321636805

Och kör den pärm till pärm. (den kommer med en dvd med övningsuppgifter . . )

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.sonicacademy.com/Training+Videos/Course+Overview//Learn-How-To-Make-Music-with-Logic-Pro-9.cid4239

Den hemsidan är inriktad på elektronisk-musik. Du signar upp för ett år (tror jag) och så får du tillgång till tutorials. Har själv använt mig av detta och kan verkligen rekommendera hemsidan.

Lycka till!

Obs. Ska tillägga att hemsidan består mestadels av Ableton-tutorials.

Redigerat av Ludwig Koz
Link to comment
Dela på andra sajter

Superman (oregistrerad)

Om du nu redan har erfarenhet av Ableton, varför byta program?

Om jag hade spenderat 5495kr på ett helt nytt program hade jag börjat med att kolla i manualen ☺️

mycket givande tutorial!

varför det vart logic är för att jag lyckades fixa en schysst deal med säljaren när jag köpte datorn och samma deal fick jag inte för ableton.

Sedan säger de flesta att Logic is the shit, och även när de främsa inom musik produktion använder det så måste nåt ligga i det. hur svårt än det må vara

vill jag lära mig det, annars hamnar jag där jag är idag igen.

Redigerat av Superman
Link to comment
Dela på andra sajter

När du skaffade Ableton fick du ju även version för OSX. Och det ena utesluter ju inte det andra. Gillar du Ableton Live så fortsätt även använda det.. Väldigt stabilt och trevligt på OSX. iGnu som du fick svar av först i denna tråd använder mig veterligen både Ableton Live och Logic framgångsrikt. Det är lite olika angreppspunkt på musiken med dessa 2 program så det kan vara bra om du använder båda faktiskt.. 🙂

Kolla in deras hemsidor du hittar längs ner i sidfoten på iGnus inlägg också...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...