Jump to content
Annons

Ultrasone hifi 15g

Recommended Posts

Retromannen (oregistrerad)
Postat

I tråden bredvid var inte dessa lurar omnämnda. Finns det någon som tycker att de är bra eller dåliga ? Hade tänkt mej att använda de när jag spelar in instrument och vid mixning. mina nuvarande är av gratis-kvalitet. (och de stängda jag har blir jag så varm i)

Annons
Postat

När du spelar in något för att höra hur det låter så vill du ha slutna lurar som stänger ute ljud utifrån. När du sitter långa pass och mixar är det en fördel att ha öppna lurar då dom är bekvämare men också har bredare frekvensgång. Just dom där lurarna har jag aldrig lyssnat med men det verkar vara i det lägre prissegmentet från Ultrasone.

Har själv ett par öppna Ultrasone Pro2500 och det är faktiskt underbara lurar att mixa i på grund av deras S-logic som gör att lurarna faktiskt emulerar riktiga externa högtalare utmärkt.

Ultrasone gör bra hörlurar utan tvekan men just den där luren får jag en känsla av att den inte är en bra studiolur. Har du möjlighet så lyssna på dom.. Enda sättet att veta om dom är bra eller dåliga! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.