Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjao!

Lite osÀker pÄ om jag valt rÀtt forumdel, men vi testar.

Jag vill sÀlja mp3/wma-filer (ringsignaler) pÄ min hemsida eller via en app till telefoner. TÀnk att jag i teorin sÀljer en ringsignal för 1:-. NÀr anvÀndaren nu fÄtt ner denna signal, hur hindrar jag att denna person inte bara skickar vidare denna via blÄtand, mms eller mail? Jag vill alltsÄ "lÄsa" filen till den telefon som köpt spÄret. Hur gör jag?

Det hÀr med DRM verkar drygt, plus det faktum att det kostar $400 i mÄnaden om man vill skydda filer till mobila enheter/telefoner. (www.drm-x.com)

Detta Àr med andra ord inte ett alternativ som ni förstÄr...

Tack pÄ förhand! Hoppas nÄgon har nÄgot bra tips...

Annons
Postat

NÄgon/nÄgra har försökt med det hÀr pÄ 90, 00 och 10-talet. Dem har inte riktigt fÄtt bukt med detta problem Àn tyvÀrr

😛

Postat

Allright, sÄ om jag sÀljer en ringsignal Àr det bara att gilla lÀget att den kan spridas alltsÄ? Eller hur gör tex jamba?

Postat

du fÄr konstruera fram nÄn app med en köpardeal som innefattar att kunden inte Àger ringsignalen utan bara fÄr lyssna pÄ den genom din app som pÄ nÄt vis Àr ihopbyggd med ringsignalsfunktionen i telefonen utan att man nÄgonsin fÄr ladda hem lÄten i filformat helt enkelt.

Kom pÄ nÄt nytt, kommer du pÄ nÄt riktigt bra sÄ sluta med musiken och sÀlj idén istÀllet. Finns miljarder att hÀmta i hur man kan skydda den hÀr industrin. Musikindustrin, inte ringsignalsindustrin

Postat
Allright, sÄ om jag sÀljer en ringsignal Àr det bara att gilla lÀget att den kan spridas alltsÄ?
Jo, DRM Àr ÀndÄ aldrig en sÀker vÀg. Det kommer bara att ge dina kunder mer huvudbry och problem ala "Varför funkar inte WMA i min telefon?"
Postat

du fÄr konstruera fram nÄn app med en köpardeal som innefattar att kunden inte Àger ringsignalen utan bara fÄr lyssna pÄ den genom din app som pÄ nÄt vis Àr ihopbyggd med ringsignalsfunktionen i telefonen utan att man nÄgonsin fÄr ladda hem lÄten i filformat helt enkelt.

Kom pÄ nÄt nytt, kommer du pÄ nÄt riktigt bra sÄ sluta med musiken och sÀlj idén istÀllet. Finns miljarder att hÀmta i hur man kan skydda den hÀr industrin. Musikindustrin, inte ringsignalsindustrin

Word. Ok, tack för tips och rĂ„d... 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.