Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej jag är helt ny inom ljud och sånt, men jag fick i uppgift av min lärare att göra ett blockscema på en studio, men han sa inte hur ett sånt ser ut och hur allt ska kopplas utan det antog han att vi kunde. Någar som hållt på med sånt förr kunde, men i min grupp finns det ingen. Jag skulle vara väldigt tacksom om någon kunde tipsa om någon länk, eller förklara hur allting ska kopplas, och hur man ritar ett blockschema.

I studion finns det:

Dator med skärm

Ljdukort

Mixer ¨

2 monitorer

innerfjäderkoppling

multikabel 16 tele 16 xlr

rackplåt, rackhylla -"-

kompressor

Instrument och förstärkare mikrofoner och sånt finns redan.

tack på förhand

Annons
Postat

Antar att han typ menar en massa rutor som du drar streck till varandra för att lättare få en översikt hur allt behövs kopplas i studion sen, typ som en tankekarta där varje ruta representerar en pryl i studion 😆

är skittråkigt men bra att ha faktiskt, har använt mig av såna när jag programmerat mikroprocessorer för att inte missa något 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.