Jump to content
Annons

Trummspår på Zoom R8/24

Recommended Posts

Headstock (oregistrerad)
Postat

Hej alla !

Kör för visso med cubase men har skaffat en Zoom R8 för att snabbt få ned "skisser" med trummor bas och gitarr.

Det finns ju en trummaskin i denna men jag lyckas inte (trots allt bläddrande och läsande i manualen) att fixa trummorna.

Det jag alltså vill göra är att lägga ett intro, 16 takter beat, ett brake, trummor till vers, break osv ja ni fattar säkert.

För att därefter kunna lägga på bas, gitarr och sång, Omöjlig uppgift ?? Just nu lägger jag en stadigt beat från början till slut.

Jag förstår att det går att fixa i cubase men vill göra det i R8:an

Kan någon vänlig själ berätta hur man gör...tydligt?

Tänk vad lätt det var med min gamla Ensoniq ESQ1 och TR707 😛

MVH

Annons
Headstock (oregistrerad)
Postat

Kanske är så att jag är helt ensam i hela Sverige om att äga en Zoom R8 eller R24 🙁

Headstock (oregistrerad)
Postat

Hej hegobald och tack.

Ja, jag har kollat "ryssen" flera gånger på youtube. Han gör inte riktigt det jag är ute efter.

Har även frågat och läst utländska forum, zoom forum bla.(verkar vara en svår operation att få till detta).

Men efter att ha läst en del andra forum nu, återigen konslulterat manualen (och nästan gjort som det står där fast tvärt om)

har jag nu löst "problemet"

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.