JohnRick Postat 20 augusti 2011 Postat 20 augusti 2011 Sitter på mitt DTX900-kit och har kört AD och SDX om vartannat. Vackert så, men har även samplingsbibliotek i Kontakt 4. Nu senast Steven Slate 3.5. Jag har pulat lite grand med Kontakt innan, men finns det egentligen någon enkel "midilearn-funktion" i kontakt? Jag vill t ex knyta en splash till ett specifikt midi note-nummer som skickas från min modul. Måste jag gå in i mapping editor och hålla på att dra samplingarna till rätt key? ELler finns det någon enkel knapp att trycka på som i Superior Drummer t ex?
Assar Postat 20 augusti 2011 Postat 20 augusti 2011 (redigerat) Sitter på mitt DTX900-kit och har kört AD och SDX om vartannat. Vackert så, men har även samplingsbibliotek i Kontakt 4. Nu senast Steven Slate 3.5. Jag har pulat lite grand med Kontakt innan, men finns det egentligen någon enkel "midilearn-funktion" i kontakt? Jag vill t ex knyta en splash till ett specifikt midi note-nummer som skickas från min modul. Måste jag gå in i mapping editor och hålla på att dra samplingarna till rätt key? ELler finns det någon enkel knapp att trycka på som i Superior Drummer t ex? Om du vill assigna ett sample till en vidd not och velocity så gör du det i mapping editorn. Om du vill assigna ett CC-nr till en kontroll så kan du göra det genom att dra CC-numret (välj rätt flik i vänstra delen av fönstret) till kontrollen. Har för mig att det också finns nån enkel midi-learnfunktion om man högerklickar på kontrollen, men jag kan minnas fel. EDIT: Vill du lära dig mer om MIDI-learn i Kontakt4 så hittar du informationen på sid 27 (avsnitt 3.8) eller sid 116 (avsnitt 12.7) i manualen. Redigerat 20 augusti 2011 av Assar
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.