Jump to content
Annons

Problem med Waveshaper


JamZam

Recommended Posts

Tjena, jag sitter och knepar på en ny abstrakt electro-grej och ville lägga en waveshaper på min subbas för att få fram lite top i den, har fått till ett skitbra ljud men får ett knaster varje gång jag rör nånting i tidslinjen, pausar eller play'ar låten. Använder FL Studios "Fruity WaveShaper".

Finns det nåt smidigt sätt att jobba sig runt problemet och fortfarande ha kvar de inställningar jag nu har skruvat fram, eller måste jag byta till en plugg med inbyggd waveshaper och göra om allt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hur får man fram top ur en sub-bas? 😮

Men, för att svara på frågan, varför inte istället testa att dubba sub-basen med någon annan synth? Så brukar jag göra för att få fram mer tydlighet ur basen. Då kommer du ju åtminstone runt problemet. (Kan tyvärr inte FL Studio, så jag kan inte svara bättre än så.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Av nån anledning bara slutade knastret, jättekonstigt. Men hur jag har fått ut lite top ur min sub: Waveshaper för att få lite "dist" typ, eller ja, vad man nu får ut av WaveShaper. Sen la jag helt enkelt en EQ på basen och förstärkte toppen riktigt rejält. Men ändrade mig sen, så nu har subben en höjning där runt 500-1000hz 🙂 Låter skitbra!

EDIT: Just det, la en arp på subben, så det är också ett knep 😉 Den spelar helt enkelt i oktaver upp och ner.

Redigerat av JamZam
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...