Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Står i begrepp att köpa ca 30 m multikabel att installera i den blivande studion. Har hittat två varianter som är intressanta prismässigt och undrar om någon här har erfarenhet av någon av dem?

Den här, Thomanns ssnake-/snikvariant. Finns i flera varianter beroende på hur många kanaler man behöver.

Eller kanske den här, Cordial 20 x 2, eller kanske 20 x 1 ledare utan shield om man väger in priset kontra risken för fel i beskrivningen. Har skickat fråga till Thomann ang. det.

En sak till:

Hur gör man rent praktiskt för att ansluta den, som jag förstått det, gemensamma manteln/shielden (eller vad det kallas på svenska) till de olika xlr-kontakterna? Jag ska ha rack infällt i väggen i inspelningsrummet med en sån här med xlr i.

Annons
Postat (redigerat)

Jag förstår faktiskt inte varför folk håller på att handla från thomann längre. Den svenska markanden har stabiliserat sig de senaste 2-3åren och

svenska handlare kan oftast erbjuda samma priser som thomann om man ber dem matcha priserna. Jag tycker det är värt att köpa av en handlare

nära mig dels får kontakten och dels för garantier etc.

Jag köpte en 10m 16/4 för cirka 4-5000 när jag byggde min studio. Kan/Vill du löda själv kan det bli billigare

Redigerat av crillemannen
Postat

Visa mig gärna till den svenska handlare som kan erbjuda 20 kanaler balanserad kabel för 50:-/m, eller ens i närheten av det...

Jag vill löda själv för att få det precis som jag vill ha det, kostnads- och designmässigt.

Postat (redigerat)

Jag förstår faktiskt inte varför folk håller på att handla från thomann längre. Den svenska markanden har stabiliserat sig de senaste 2-3åren och svenska handlare kan oftast erbjuda samma priser som thomann om man ber dem matcha priserna. Jag tycker det är värt att köpa av en handlare nära mig dels får kontakten och dels för garantier etc.

[...]

OT: Mycket bra talat, crillemannen! 🙂

/CHAE

Redigerat av CHAE

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.