skogsmulle101 Postat 17 juni 2011 Postat 17 juni 2011 (redigerat) Ute efter lätta men stryktåliga trumpinnar. Några tips? Kör med ett par lätta accademix 7A Oak jazzpinnar just nu , men lite för veka för kantslag & cymbalslag. Tacksam för tipsen. Redigerat 17 juni 2011 av skogsmulle101
JohnRick Postat 17 juni 2011 Postat 17 juni 2011 Det är i mångt och mycket trial and error som gäller. Nylon eller trä? Barrel/diamond/almond/round tip? Längd/tjocklek? Träslag? Halslängd? De flesta har en uppsättning för olika situationer. Mina allroundfavoriter är Dave Weckls evolution. http://www.thomann.de/se/cat_woodpicker~ncx.html?&ccmem=1
Mojje Cruncher Andersson Postat 17 juni 2011 Postat 17 juni 2011 ...tillägas bör....! Det tar X antal år att lära sig hantera kantslagen så att stockarna håller! Jag lirade 5B initialt. Nu på 7A för att få mer rapp i slaget. Piiiz!
aROCKER Postat 17 juni 2011 Postat 17 juni 2011 Började med märket B-sticks och deras tyngsta och trummhandskar, hehe sedan har stockarna blivit lättare och lite kortare...Ludwig har grymma stockar och jag gillar Vic firth!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.