Jump to content
Annons

Recommended Posts

borgona (oregistrerad)
Postat

Ja, jag är säkert trollig och blah blah. Men det är för att jag är en novis inom detta ämne, fast jag är intresserad att lära mig. Så det vore mycket bättre om ni lägger er energi på trevliga, lärorika svar, istället för idiotiska påståenden om trollande. Grh.

Som topic. Någon som vet att de har allokerat åtminstone 10 GB+?

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Jag har aldrig kört slut på 8GB. Och skulle jag göra det skulle jag köra ned den VSTi som slukar mest minne på disk och så är problemet löst.

borgona (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag har aldrig kört slut på 8GB. Och skulle jag göra det skulle jag köra ned den VSTi som slukar mest minne på disk och så är problemet löst.

Menar du med ned med? 🙂 För då får jag ihop det 😛 När vi ändå är inne på saken, vad för HDD skulle du rekommendera? 5400 eller 7200 rpmare? WD eller Samsung? T.ex. 1x2 TB, 2x1 TB, 3x750 GB?

Redigerat av borgona
Postat

har 4 Gb RAm och aldrig stött på problem. Kör mycket tunga pluggar. Ett projekt kan innehålla 20-30 sångspår och jag har en tendens att ha mycket separata effekter på dem (ful ovana). Det innebär 5-6 separata pluggar på all dessa spår, använder mig mycket av EWQL-pluggar ni som vet vad det är vet också att dessa samplingar inte är så små.

7200 rpm är förstås att föredra, undvik lägre om du kan, då det kan bli en flaskhals i ett annars snabbt system.

borgona (oregistrerad)
Postat

har 4 Gb RAm och aldrig stött på problem. Kör mycket tunga pluggar. Ett projekt kan innehålla 20-30 sångspår och jag har en tendens att ha mycket separata effekter på dem (ful ovana). Det innebär 5-6 separata pluggar på all dessa spår, använder mig mycket av EWQL-pluggar ni som vet vad det är vet också att dessa samplingar inte är så små.

7200 rpm är förstås att föredra, undvik lägre om du kan, då det kan bli en flaskhals i ett annars snabbt system.

Vad är en plugg? 🙂 Finns EWQL att köpa i Sverige? EDIT: Verkar svåra att hitta 😛 Och dyra när man väl gör det XD 14 lakan för stråkar på emusic... ja 😛

Vilka märken på HDDn kör du? WD/Samsung? Uppsättning; 3x750 GB/2x1 TB?

Postat (redigerat)

Vad är en plugg? 🙂 Finns EWQL att köpa i Sverige? EDIT: Verkar svåra att hitta 😛 Och dyra när man väl gör det XD 14 lakan för stråkar på emusic... ja 😛

Vilka märken på HDDn kör du? WD/Samsung? Uppsättning; 3x750 GB/2x1 TB?

PLugg=VST

EWQL Symphonic orchestra finns i bantade versioner från drygt tusenlappen.

http://www.soundsonline-europe.com/Symphonic-Orchestra

edit, har heller aldrig kört slut på 8Gb.

Redigerat av Memphis
borgona (oregistrerad)
Postat

PLugg=VST

EWQL Symphonic orchestra finns i bantade versioner från drygt tusenlappen.

http://www.soundsonline-europe.com/Symphonic-Orchestra

edit, har heller aldrig kört slut på 8Gb.

Okej, tack 😛 Har Steinberg ingen VST med körer? Menar du PLugg eller Plugg? Notera L.

Postat

Steinberg har ett bibliotek som heter Halion Symphonic Orchestra, men jag har inte provat den... vet inte ens om det finns körer med... borde göra det iaf.

Finns ett ganska billigt Samplingsbibliotek m.m. som heter komplete 7 av native instruments. Det finns både symfoniorkester, körer och en jäkla massa annat kul, inte den bästa som finns men den är fortfarande väldigt bra tycker jag.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.