Jump to content
Annons

MIDI-keyboard har börjat kontrollera Cubase


Terror

Recommended Posts

Har nylig fått ett konstigt problem. Observera att jag inte gjort några konstiga inställningar, utan de här har nog kommit av sig själv.

Min MIDI-keyboard har börjat uppföra sig annorlunda, den fungerar delvis som en controller för mitt Cubase. Den fungerar som den ska, bortsätt från att vissa tangenter har börjat agera som short keys. En tangent öppnar tex själva "spar-funktionen", vilket gör att hela låten stannar och cubase vill spara mitt projekt. En annan tangent gör att mitt nuvarande spår helt försvinner (ungefär som att trycka på delete). En annan tangent triggar "R" och "W" på spåret.

Vad är det som har hänt? Och hur fixar jag det här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad har du för keyboard? ibland så kan man lyckas komma åt nån knapp och samtidigt en tangent och då har man ändrat om nåt i keyboardens inställningar. Ladda hem manualen och gör en factory reset eller liknande om du kan.

Det är en M-key CME V2, tror inte jag kommit åt någon konstig knapp. Men ja kan ju försöka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...