Jump to content
Annons

Idéer på setups?

Recommended Posts

micke_e (oregistrerad)
Postat

Har funderat mycket på hur min studiosetup ska se ut allt eftersom jag får tag på fler saker.

Ni som spelar in musik via mixerbord in i en dator och sen mixar musiken med mixerbordet och använder er utav externa effekter som körs in i mixerbordet, hur löser ni slutmixningen?

Alltså. Drar ni ut mixen låt för låt till en DAT-spelare eller kör ni allt på ett stereospår in i datorn (för att få med de externa effekterna/kompressorerna) o där sparar ner det för att sen bränna på skiva?

En vanlig CD-skiva klarar väl bara av 16bit, 44.1kHz och DAT, har jag för mig, klarar upp till 20bit 48kHz (om inte mer)?

Borde vara bättre med högre upplösning på ljudet om man sen ska master:a den någon annanstans.

Mycket text blev det och lite förvirrat.. men svara om ni kan.

Behöver lite förslag och idéer 🙁

Annons
Postat

Har du en ledig utgång och ingång på ljudkortet är det ju bara att koppla från mixern till den ingången och spela in din mix på ett nytt spår.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.