Jump to content
Annons

Kommentarer & rådgivning angående mixning


Terror

Recommended Posts

Tänkte kolla om någon vänlig själ kunde kommentera och ge mig lite tips på vägen. Alltid bra med ett par extra öron som kan lyssna igenom.. Dessutom har jag inga riktiga monitorer, utan vanliga datahögtalare, vilket gör det så mycket svårare för mig att få till ett bra sound vid mixning.

Soundet jag är ute efter är typ lite åt Bring me the horizons sound (från de 2 senaste plattorn). Lyssna, kommentera och ge mig lite kritik.

Klipp.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker att det lägre registret saknas helt, det är väldigt diskanti-rikt. Vill ha mer bas och punch i det lägre registret.

Baskagge klickar bara, vill ha lite botten med. Basen hör jag inte?

Det låter gött annars, men mixen blir lite jobbig att lyssna på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det lägre registret saknas helt, det är väldigt diskanti-rikt. Vill ha mer bas och punch i det lägre registret.

Baskagge klickar bara, vill ha lite botten med. Basen hör jag inte?

Det låter gött annars, men mixen blir lite jobbig att lyssna på.

Okej, så du tycker att jag ska höja hela låten runt 100-300hz? Och kanske sänka lite runt 5000hz?

De är mycket bas hos mig ^^ pga dessa jävla "super-datahögtalare", de mullrar på utav helvete, så jag trodde de var tillräckligt.

Det finns ingen riktig bas. Basen är inspelad med en gitarr, som sedan är nerpitchad. Men jag kan ju höja den också om så behövs?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...