Jump to content
Annons

Roland Juno 106


Uozon

Recommended Posts

Jag införskaffade en Roland Juno 106 förra året, väldigt bra synth om ni frågar mig. Mitt problem(senaste tiden) jag har med min är att den spelar upp ljudet i ena kanalen för det mesta. Mer ingående är det så att den kan spela upp ljudet i båda kanalerna en stund och sen helt plötsligt så kommer det bara ljud ur ena kanalen. Ibland funkar det att skruva upp VCA och volymen på max och spela ett ackord, då knastrar det till och jag för ljud i båda kanalerna/högtalare(men det är väl inte så hälsosamt). Jag vet inte om problemet ligger hos synth eller någonstans i signalkedjan på vägen till högtalarna.

Junon är kopplad till min Behringer Xenyx 1202FX och den är kopplad till mitt ljudkort(M-Audio Delta 1010LT).

Irriterande problem då jag gillar dess basljud starkt, någon som vet varför detta händer?

Redigerat av Uozon
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Annons

Vet inte om du fått nån reda i problemet ännu. Har du testat att växla mellan de olika outputlägena? H M L? Är det samma problem på alla lägen? Med lite tur så kan det vara lite oxid som ställt till problem. Testa att växla fram och tillbaka en stund och se om det gör någon som helst nytta.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Vet inte om du fått nån reda i problemet ännu. Har du testat att växla mellan de olika outputlägena? H M L? Är det samma problem på alla lägen? Med lite tur så kan det vara lite oxid som ställt till problem. Testa att växla fram och tillbaka en stund och se om det gör någon som helst nytta.

Oj har det redan gått mer än 10 veckor sedan jag skapade tråden. Provade ändra till från M till L för några dagar efter jag skapade tråden tror jag, i alla fall blev det till det bättre men inte 100% bra. Ska titta på synthen imorgon eller tisdag, när jag orkar samt har tid att koppla in den.

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan sak som jag borde nämnt mer om är att jag får brus när jag spelar, mest när jag spelar fler toner samtidigt som vid ackord och dylikt. Ibland är det lågt brus ibland mycket. Vill påpeka också att det inte är hela tiden, lite då och då kan man spela stunder med bra kvalité.

Redigerat av Uozon
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...