Jump to content
Annons

Hard Rock Hallelujah problem


metallica96

Recommended Posts

Tjabba!

Jag och min klass har fått en lyssande idé, vi ska spela Hard rock hallelujah på avslutningen, utklädda som monster och så, som Lordi brukar köra.

men Idag när jag och min musiklärare kollade lite på den, så kom vi underfull med att vi ska Spela den från G, och jag Hittar bara tab som går i Am... i versen och så blev det inga problem, det var ju bara att spela från G istället, men problemet är riffet som kommer ungefär 17 sekunder in i låten, hur ska vi lyckas höja det? nu spelar jag det med första tonen som C, hur ska jag göra för att kunna spela det när vi spelar från G? nu löste vi problemet så att jag satt capo på tredje bandet, men blir problem med F och Eb i versen och refrängen, för de blir så höga. har ni nån idé om hur det kan spelas? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Spela den utan capodaster och kör med med barre istället så kan du ju ta vanliga F och Eb istället.....

rolleyes.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller, om det inte blir problem för sångaren/sångarna, spela låten enligt tabben på en normal-stämd gitarr. Man måste ju inte spela en låt i original-tonart.

blir påtok för högt för sångarna om vi kör från A, men funkar från G 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...