Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Söker ett stycke synth av enklaste slag med MIDI out. Har ni nÄgra rekommendationer? :rolleyes:

Annons
Postat

😆 .... valle

nÀmen en roland xp10 Àr vÀl ett bra tips

bör vÀl kunna hittas snorbillig beg idag

Kollar upp. :rolleyes:

Postat (redigerat)

"US and Canada only" Men jĂ€vligt gullig. Valle HAR ett hjĂ€rta 😉

Redigerat av CHAE
Postat

Saknar ju MIDI out! 🙁

Hmmm... Menar du att du mÄste ha DIN(osaurie)-kontakt för MIDI Out?

Jag Àr annars ganska sÀker pÄ att det hÀr Synthmonstrets MIDI in/ut gÄr att tolka via USB:n.

Postat

Hmmm... Menar du att du mÄste ha DIN(osaurie)-kontakt för MIDI Out?

Jag Àr annars ganska sÀker pÄ att det hÀr Synthmonstrets MIDI in/ut gÄr att tolka via USB:n.

han kanske inte vill koppla till en dator?

Postat

MÄste dubbelkolla, söker du en synt med MIDI out eller en midiklaviatur med MIDI out?

Postat

Tack för svaren! Jag ska förvisso koppla den till en dator men har aldrig anvÀnt USB för MIDI, men antar att jag fÄr lÀra mig det ha ha.

Det Ă€r vĂ€l snarare en midiklaviatur Ă€n en synth, har lite svĂ„rt att skilja pĂ„ begreppen hehe 😛

Postat

Jag ska förvisso koppla den till en dator men har aldrig anvÀnt USB för MIDI, men antar att jag fÄr lÀra mig det ha ha.

Vad skönt!

För mig, alltsÄ. För nu hade jag för en gÄngs skull rÀtt över Le Demon. Han ska alltid vara sÄ jÀvla mÀrkvÀrdig.

Postat
Det Ă€r vĂ€l snarare en midiklaviatur Ă€n en synth, har lite svĂ„rt att skilja pĂ„ begreppen hehe 😛
Okej, lite snabbt och förenklat.

En midi-klaviatur Àr bara tangenterna dvs. det kommer inget ljud frÄn den och du Àr beroende av att koppla den till nÄgot (syntmoduler eller dator osv.).

En keyboard innehÄller fÀrdiga instrument men du kan inte skapa egna ljud.

En synt kan du skapa egna ljud med.

Har du inga behov alls? Storlek/antal tangenter?

Postat

Okej, lite snabbt och förenklat.

En midi-klaviatur Àr bara tangenterna dvs. det kommer inget ljud frÄn den och du Àr beroende av att koppla den till nÄgot (syntmoduler eller dator osv.).

En keyboard innehÄller fÀrdiga instrument men du kan inte skapa egna ljud.

En synt kan du skapa egna ljud med.

Har du inga behov alls? Storlek/antal tangenter?

Tackar. â˜ș

DÄ Àr det alltsÄ midi-klaviatur som gÀller. Antal tangenter Àr egentligen ganska ovÀsentligt men antar samtidigt att det kan lÀtt bli obekvÀmt att köra pÄ en klaviatur som inte har mer Àn en enda oktav.

Postat

Vad skönt!

För mig, alltsÄ. För nu hade jag för en gÄngs skull rÀtt över Le Demon. Han ska alltid vara sÄ jÀvla mÀrkvÀrdig.

jag gillar det dÀr "för en gÄngs skull"

det kan jag bjuda pĂ„ â˜ș

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.