Jump to content
Annons

Vilket ljudkort har de bästa Windows 7 drivrutinerna?


dj christian

Recommended Posts

Annons
  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Hej därute!

Vad tror ni om Edirol FA-66 -an som extern ljudkort?

Funderar på att köpa en sådan. Den skall gå att använda bara AD/Da omvanlarna på om man vill.

Någon som har kansek en sån å är nöjd?

Samma FA66 under Linux Ubuntu då?

Tacksam för svar

Hälsningar,

Zither.

Link to comment
Dela på andra sajter

firewire-kort som har stabila Windows 7 drivrutiner och med bra D/A converter.
Vilka övriga behov har du? Antal ingångar och utgångar? Inbyggd mikrofonpreamp? MIDI? Prisklass?
Link to comment
Dela på andra sajter

Till skillnad från de flesta så vill jag inte ansluta en gitarr eller microfoner osv.

I stort sett skall kortet fungera som en "orkester" genom att jag använder mjukvarusyntar i mitt/mina sekvencer resp notskrivningsprogram.(Tex Sonar resp Finale, samt Edirol orchestra och NNT19 i Reason o likn)(Söker nyare samplade "äkta" ljud från akustiska orkestrar. Svårt at hitta till vettigt pris.)

Kortet skall anslutas via FireWire till den nya laptoppen(HP 6550B) med Win7Pro 32 bitars, 2G minne(bara 3G kan adresseras)

Det jag behöver är att AD-resp DA omvandlarna är bra. I slutändan så "trycker" jag ner mina filer til en demo CD skiva.

Föruto Edirol FA 66 funderar jag på Focusrite Saffire Pro 24.

Vill dessutom kunna använda samma kort under Linux Ubuntu (musik kärnan)

Glömde nästan, jag behöve 2 analoga inångar för äldre REvox typ rullband samt LP spelare, samtidigt, så man slipper koppla sladdar.

Så vad tror du "Linus"?

Redigerat av Zither
Link to comment
Dela på andra sajter

I stort sett skall kortet fungera som en "orkester" genom att jag använder mjukvarusyntar i mitt/mina sekvencer resp notskrivningsprogram.(Tex Sonar resp Finale, samt Edirol orchestra och NNT19 i Reason o likn)(Söker nyare samplade "äkta" ljud från akustiska orkestrar. Svårt at hitta till vettigt pris.)
Miroslav-biblioteket finns i refill för Reason.
Vill dessutom kunna använda samma kort under Linux Ubuntu (musik kärnan)
Åhå, då begränsas utbudet en hel del. Men jag förstår att du kikar på FA-66 eftersom det ska funka med FFADO.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...