Jump to content
Annons

Janne elgitarr


JMM

Recommended Posts

Hej,

Janne var namnet. Jag spelar elgitarr. Mitt syfte Àr att spela in musik (har precis laddat ned Mixcraft och ska lÀra mig det). Jag spelar trad. rock 'n' roll med influenser frÄn 70-tal och blues.

Skulle inte ha nÄgot emot att arbeta med en textskrivare eftersom jag sjÀlv Àr lite slö pÄ den punkten. Har inte nÄgon musik inspelad digitalt Ànnu sÄ kan ej demonstrera min musik (men det kommer).

Redigerat av JMM
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Hej,

Janne var namnet. Jag spelar elgitarr. Mitt syfte Àr att spela in musik (har precis laddat ned Mixcraft och ska lÀra mig det). Jag spelar trad. rock 'n' roll med influenser frÄn 70-tal och blues.

Skulle inte ha nÄgot emot att arbeta med en textskrivare eftersom jag sjÀlv Àr lite slö pÄ den punkten. Har inte nÄgon musik inspelad digitalt Ànnu sÄ kan ej demonstrera min musik (men det kommer).

Om det finns nÄgon som vill lÀra mig grunderna i Mixcraft sÄ blir jag jÀtteglad.

Har anvÀnt mixcraft ett tag, sjukt bra program för inspelning

ungefÀr vad vill du lÀra dig, lite mer exakt?

Redigerat av LemonGrenade
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har anvÀnt mixcraft ett tag, sjukt bra program för inspelning

ungefÀr vad vill du lÀra dig, lite mer exakt?

Tack för alla positiva svar 🙂

Ja programmet verkar spÀnnande.

För det första sÄ undrar jag om man kan ladda med prov-versionen flera ggr eller Àr det bara en gÄng?

(Det tar ju ett tag att lÀra sig programmet).

2. Om jag vill spela in ett bas-spÄr, gÄr det att Àndra tonarten pÄ basen sÄ att den bara följer den tonarten. De inspelade spÄren sÄ byts ju tonart och det gÄr ju inte.

Ha det bra/Janne

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tack för alla positiva svar 🙂

Ja programmet verkar spÀnnande.

För det första sÄ undrar jag om man kan ladda med prov-versionen flera ggr eller Àr det bara en gÄng?

(Det tar ju ett tag att lÀra sig programmet).

2. Om jag vill spela in ett bas-spÄr, gÄr det att Àndra tonarten pÄ basen sÄ att den bara följer den tonarten. De inspelade spÄren sÄ byts ju tonart och det gÄr ju inte.

Ha det bra/Janne

Hej

Skall försöka ge dig ett svar pÄ nr 2(om jag förstÄtt din frÄga rÀtt) byter din lÄt ton art mitt i lÄten, lÀgger du bara till ett extra bas spÄr som börjar dÀr du vill ha det och vÀljer den bas kabinett/förstÀrkare som du tycker passar för den stilen din lÄt Àndras till. Och sen nÀr du gÄr tillbaka i stilen fortsÀtter du bara med det gamla bas spÄret.

Eller vill du bara att basen skall lÄta annorlunda finns det olika kabinetter/förstÀrkare i mixcraft som du kan Àndra sjÀlv.

Sen finns det ju olika bas plugins till ditt mixcraft som tex detta

Mvh

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...