JMM Postat 25 februari 2011 Dela Postat 25 februari 2011 (redigerat) Hej, Janne var namnet. Jag spelar elgitarr. Mitt syfte Àr att spela in musik (har precis laddat ned Mixcraft och ska lÀra mig det). Jag spelar trad. rock 'n' roll med influenser frÄn 70-tal och blues. Skulle inte ha nÄgot emot att arbeta med en textskrivare eftersom jag sjÀlv Àr lite slö pÄ den punkten. Har inte nÄgon musik inspelad digitalt Ànnu sÄ kan ej demonstrera min musik (men det kommer). Redigerat 28 februari 2011 av JMM Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Peter Roos Postat 25 februari 2011 Dela Postat 25 februari 2011 Hej och vÀlkommen! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 25 februari 2011 Dela Postat 25 februari 2011 VÀlkommen hit! / Annan elgitarrJanne inspirerad av 70-talsmusik Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 25 februari 2011 Dela Postat 25 februari 2011 70-tals rock & Blues.....fina grejer. đ VĂ€lkommen! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
LemonGrenade Postat 25 februari 2011 Dela Postat 25 februari 2011 (redigerat) Hej, Janne var namnet. Jag spelar elgitarr. Mitt syfte Àr att spela in musik (har precis laddat ned Mixcraft och ska lÀra mig det). Jag spelar trad. rock 'n' roll med influenser frÄn 70-tal och blues. Skulle inte ha nÄgot emot att arbeta med en textskrivare eftersom jag sjÀlv Àr lite slö pÄ den punkten. Har inte nÄgon musik inspelad digitalt Ànnu sÄ kan ej demonstrera min musik (men det kommer). Om det finns nÄgon som vill lÀra mig grunderna i Mixcraft sÄ blir jag jÀtteglad. Har anvÀnt mixcraft ett tag, sjukt bra program för inspelning ungefÀr vad vill du lÀra dig, lite mer exakt? Redigerat 25 februari 2011 av LemonGrenade Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Totmusic Postat 25 februari 2011 Dela Postat 25 februari 2011 Hej Janne! VÀlkommen hit Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
therocker Postat 25 februari 2011 Dela Postat 25 februari 2011 Halloj och vÀlkommen till forumet!! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
sadomachine (oregistrerad) Postat 26 februari 2011 Dela Postat 26 februari 2011 Hej och vÀlkommen. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
JMM Postat 28 februari 2011 TrĂ„dstartare Dela Postat 28 februari 2011 Har anvĂ€nt mixcraft ett tag, sjukt bra program för inspelning ungefĂ€r vad vill du lĂ€ra dig, lite mer exakt? Tack för alla positiva svar đ Ja programmet verkar spĂ€nnande. För det första sĂ„ undrar jag om man kan ladda med prov-versionen flera ggr eller Ă€r det bara en gĂ„ng? (Det tar ju ett tag att lĂ€ra sig programmet). 2. Om jag vill spela in ett bas-spĂ„r, gĂ„r det att Ă€ndra tonarten pĂ„ basen sĂ„ att den bara följer den tonarten. De inspelade spĂ„ren sĂ„ byts ju tonart och det gĂ„r ju inte. Ha det bra/Janne Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
ironman Postat 4 mars 2011 Dela Postat 4 mars 2011 Hej Och vÀlkommen, Àr sjÀlv nybörjare pÄ gitarr och inspelning. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
ironman Postat 4 mars 2011 Dela Postat 4 mars 2011 (redigerat) Tack för alla positiva svar đ Ja programmet verkar spĂ€nnande. För det första sĂ„ undrar jag om man kan ladda med prov-versionen flera ggr eller Ă€r det bara en gĂ„ng? (Det tar ju ett tag att lĂ€ra sig programmet). 2. Om jag vill spela in ett bas-spĂ„r, gĂ„r det att Ă€ndra tonarten pĂ„ basen sĂ„ att den bara följer den tonarten. De inspelade spĂ„ren sĂ„ byts ju tonart och det gĂ„r ju inte. Ha det bra/Janne Hej Skall försöka ge dig ett svar pĂ„ nr 2(om jag förstĂ„tt din frĂ„ga rĂ€tt) byter din lĂ„t ton art mitt i lĂ„ten, lĂ€gger du bara till ett extra bas spĂ„r som börjar dĂ€r du vill ha det och vĂ€ljer den bas kabinett/förstĂ€rkare som du tycker passar för den stilen din lĂ„t Ă€ndras till. Och sen nĂ€r du gĂ„r tillbaka i stilen fortsĂ€tter du bara med det gamla bas spĂ„ret. Eller vill du bara att basen skall lĂ„ta annorlunda finns det olika kabinetter/förstĂ€rkare i mixcraft som du kan Ă€ndra sjĂ€lv. Sen finns det ju olika bas plugins till ditt mixcraft som tex detta Mvh Redigerat 4 mars 2011 av Henber77 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.