Jump to content
Annons

M-audio pro fast ljudproblem


Rickis

Recommended Posts

Hej!!. Jag har ett M-audio pro fast ljudkort. När det är inställt på sample depth 24bits så blir det ett konstigt ljud när man tex lyssnar på musik åså genom monitorerna/lurarna. Knaster/brummande ljud typ. Har man det inställt på 16 bit så försvinner ljudet och det låter rent. Vad är det för konstigt?. Kan man köra med kortet inställt på 16bits när man har programmet Logics inställningar på 24bits inspelning. Eller spelar det in i 16bits då som kortet är inställt på?. Tacksam för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan även tilläggas att det även är när man spelar in. Kan väl inte vara nåt jordfel då det låter hur cleant som helst när kortet är inställt på 16 bit?. Vad kan det vara?. Man vill ju ha det inställt på 24 bit och inte 16 som jag är tvungen att ha nu för att slippa missljudet. Tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är även när jag kör i 44,1 khz. Även när jag spelar in så kommer missljudet. Man vill ju inte köra i 16 bits. Logic är ju inställt på 24 bit men ljudkortet på 16. Så antar att det blir 16 bit inspelning då?. Fasiken. Frustrerad över detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaopps. Senaste drivrutinen och senaste uppdateringen i Logic. Kör jag 44 khz blir det lite bättre än 48 men ljudet är fortfarande kvar. Som sagt. 16 bit är det hur cleant som helst. Testat att installerat om drivrutiner osv men det är fortfarande samma problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...