Jump to content
Annons

Försvunna reverb

Recommended Posts

Falconman (oregistrerad)
Postat

Hej alla,

Har installerat Cubase 5.1.0 på datorn, och märker då att när jag kör reverb såsom Roomworks, Roomworks SE så är presets försvunna.

Hur ska jag göra för att hitta dem igen?

Körde 4.1.3 innan.

Annons
Postat

Har råkat ut för liknande problem, hittade en tråd då där man föreslog att man skulle köra Open MediaBay

för att ungefär "uppdatera" eller "återuppväcka" systemet. Testa tryck F5, med VST Sound markerat i vänstra fönstret

så ska alla presets uppdateras eller vad man nu ska kalla det i det högra fönstret.

Det ska vara som en lista, i bokstavsordning då. Hoppas det funkar.

Falconman (oregistrerad)
Postat

Det kommer upp något som heter Media Bay när jag trycker F5, men allt är ju en enda röra där.. Hur vet jag vilken effekt som tillhör t ex Roomworks SE, och hur återställer jag dem?

Postat

OK, när jag gjorde detta så var det fixat sen.

Men om allt är installerat som det ska så finns mappen med Roomworks i följande sökväg:

VST Sound/Factory Content/Steinberg Media.../RoomWorksSE

Detta när du befinner dig i MediaBay.

Falconman (oregistrerad)
Postat

Ja de fanns där men går inte att hämta från Cubase 5 foldern (den är tom när man trycker F5). Däremot finns de att tillgå under gamla Cubase 4 men då går de inte att ladda in.. Känns som en enda soppa just nu..

Postat

OK, verkar som om MediaBay inte kan hjälpa då. Kanske ska testa Import Media från Media menyn och där

leta dig fram till VST3 presets mappen.

Falconman (oregistrerad)
Postat

Jag hittar ingenting av det du beskriver.. Import media finns bara i huvudmenyn på Cubase, inte i Mediabay..

Falconman (oregistrerad)
Postat

Jag förstår inte riktigt vad det är man ska göra enligt den länken, DieHard.. Min engelska är ganska bra men jag är inte säker på att jag förstår vad de menar.. Kan du göra en vettig översättning och skriva i svar nedan?

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Anledningen till att de är försvunna är för att de inte ligger där de ska ligga. Cubase vet inte var de finns helt enkelt. Har du flyttat på dem? De ska i alla fall ligga under program files\Steinberg\Cubase\vst3 presets\steinberg media technologies\roomworks, roomworks se.

Sök igenom din hd var de ligger.

Falconman (oregistrerad)
Postat

De ligger precis där du säger de ska ligga men kommer inte upp under presets. Måste jag avinstallera Cubase 4 först då eller?

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Testa det här och se om det funkar:

Falconman (oregistrerad)
Postat

Ja det funkade faktiskt 🙂 Tack så hemskt mycket för all hjälp alla ni som svarade på tråden 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.