tofumannen Postat 22 januari 2011 Dela Postat 22 januari 2011 Hoj! Jobblaptopen har börjat ge upp och det ska köpas en ny. Jag använder ett firewireljudkort nu och eftersom utbudet av DELL-laptops med firewire är begränsat funderar jag på och det går lika bra att köra det med en adapter till USB istället? Funkar det? Dvs funkar det utan problem? (Det är inga tunga projekt det handlar om) 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spass Postat 22 januari 2011 Dela Postat 22 januari 2011 http://www.google.se/search?q=site%3Astudio.se&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a#q=site:studio.se+firewire+usb+adapter&hl=sv&client=firefox-a&hs=JXu&rls=org.mozilla:sv-SE:official&prmd=ivns&tbs=dsc:1&tbo=u&sa=X&ei=kJg6TcumJoPpOf_MyLUL&ved=0CDIQmAcwAA&fp=b50dafde94204082 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trombonisten Postat 22 januari 2011 Dela Postat 22 januari 2011 Nix, finns ingen USB-Firewire-adapter som fungerar för ljud. Alternativ: -- köp PC med firewire-utgång -- installera ett kort med firewire-utgång i datorn ( kräver att det går att installera ett kort på nåt sätt ) -- byt till ett externt ljudkort med USB, funkar lika bra om du väljer rätt ljudkort // Gunnar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tofumannen Postat 22 januari 2011 Trådstartare Dela Postat 22 januari 2011 Nix, finns ingen USB-Firewire-adapter som fungerar för ljud. Alternativ: -- köp PC med firewire-utgång -- installera ett kort med firewire-utgång i datorn ( kräver att det går att installera ett kort på nåt sätt ) -- byt till ett externt ljudkort med USB, funkar lika bra om du väljer rätt ljudkort // Gunnar Tack o bock 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Malice Postat 22 januari 2011 Dela Postat 22 januari 2011 (redigerat) Jag har sneglat lite på denna Dell då man kan köra firewire via ett expresscard. Kanske det kan vara ett alternativ? Redigerat 22 januari 2011 av Malice Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tofumannen Postat 22 januari 2011 Trådstartare Dela Postat 22 januari 2011 Jag har sneglat lite på denna Dell då man kan köra firewire via ett expresscard. Kanske det kan vara ett alternativ? Tackar för tipset. Men jag tror jag försöker välja en laptop med firewire alt byta ljudkort. Kan ha det i bakhuvvet dock 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.