Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag är total nybörjare i Logic 8. Har jobbat i Reason i många år. Jag har lyckats få över midifiler till logic från reason, det var hur lätt som helst. Och nu till mitt problem: Jag har en Access Virus-synth och jag vill byta ut ljuden på midifilen till ljud från min Virus-synth. Hur gör man ? Oerhört tacksam för svar !

Annons
Posted

Skapa en kanal. Lægg synten som insert. Sedan drar du barar in midinoterna till det spåret.

Eller så ændrar du bara på den kanalen du anvænder nu. Insert-Access Virus-synth. Done.

Posted (edited)
Jag har en Access Virus-synth och jag vill byta ut ljuden på midifilen till ljud från min Virus-synth. Hur gör man ? Oerhört tacksam för svar !

Jag antar att du har en Extern Virus m.a.o hårdvara och ioch med att du inte anger vilken antar jag att den inte har Virus AU pluggen , Har den det gör dom som Onajj förklarar.

Så då måste du koppla Out från Virus på In i ljudkortet , Midi kablarna måste gå åt båda hållen så Out på in samt In på out.Sedan är det nog bara att skapa en midikanal , skicka den till vald midikanal på virusen tex 1 ,

lägga din midislinga in i logic på midikanalen du skapat , skapa en Audiokanal , välja input , klicka på Rec symbolen i audiokanalen och trycka play och spela in virusen som audio.

Edited by Piccazzo
Posted

Tack så mycket för snabba svar !

Ja, jag har en Access Virus Indigo Redback 2, hårdvara och världens längsta namn 🙂

Så jag behöver alltså två midikablar, i nuläget så har jag kopplat midiout å Virusen till midiin på ljudkortet. Och så har jag kopplat audioout från synthen till audioin på ljudkortet (Lexicon ionix U22).

Ska koppla in en till midikabel och testa, funkar detta så blir jag så glad !