wellstream Postat 8 januari 2011 Postat 8 januari 2011 Hej! Jag undrar hur man gör en sådan här ljudeffekt som det är 0:22 in i den här låten i Logic? Tack på förhand!
Mr Keys Postat 8 januari 2011 Postat 8 januari 2011 Om det är själva tapestopeffekten du menar så är det ganska enkelt att göra. Sen får man ju labba så att det blir perfekt. I logic 9 är det jätteenkelt...har dock inte nian, men man gör det på samma sätt som man gör xfade och fade in/out på audioklossar. I logic 8(finns nog även i nian) finns an apple plugg som heter au-pitch. Lägg den på ett spår/en bus/synth osv, och automatisera ner pitch så långt det går. Finns nog andra pluggar som gör det också....
wellstream Postat 8 januari 2011 Trådstartare Postat 8 januari 2011 Jag är väldigt ny i logic och fattar inte riktigt hur du menar. Jag har hittat AU-pitch och laggt den på ett spår. Sen la jag en C ton. Vad ska jag göra sen? Är det rätt så långt?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.