Jump to content
Annons

Vilket är smidigaste sättet att handla på Thomann.de? kreditkort?


DjValle

Recommended Posts

Annons

Betala med ditt Visa/Mastercard/vad du nu har, direkt när du beställer. Det är väl så säkert som kortbetalningar kan bli. Det är ju inte direkt någon mystisk uppkomling du handlar av, utan förmodligen Europas största musikaffär... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

förskottsbetalning tar betydligt längre tid då de först bearbetar din beställning och sen skickar de mail hur du ska betala

sen tar det ett tag innan de ser att pengarna kommit in på deras konto och sen skickar de varan

om man betalar med kort så kan de skicka paketet någon timma efter att du beställt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft problem på Thomann då de inte verkar klara kreditkort där man måste skicka en konfirmerande kod för att köpet skall godkännas. Annars är väl kreditkort enklast.

Åke

Redigerat av ake
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft problem på Thomann då de inte verkar klara kreditkort där man måste skicka en konfirmerande kod för att köpet skall godkännas. Annars är väl kreditkort enklast.

Åke

Den koden ställer du in via din internet-bank.

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för svaren.. får sattsa med kortet då vad är det för speciel kod som man ställer in på sin internetbank

komplicerat?

du går in på din internetbank och sätter en personlig kod under kanske kort-inställningar eller liknande...

Hittar du inte så ring till kundthjänst.

Edit: tror att det heter "säker kortbetalning"

Redigerat av riffriff
Link to comment
Dela på andra sajter

du går in på din internetbank och sätter en personlig kod under kanske kort-inställningar eller liknande...

Hittar du inte så ring till kundthjänst.

Edit: tror att det heter "säker kortbetalning"

Det heter Mastercard Securecode eller Verified by Visa.

Har du ingen registrerad på ditt kort kan du oftast göra det via ett köpställe (köper man en biljett på exempelvis på sj och har ett oregistrerat kort kommer man automatisk till en registreringssida, där behöver man ange fyra sista siffrorna på kortinnehavarens personnr, kortnr, cvckod och sen välja ett lösenord och en påminnelse av lösenord). Du kan även oftast registrera dig via din banks internetsida då man inte behöver vara inloggad på internetbank då man direktlänkas vidare till kortföretagens sidor (kan variera mellan olika banker). Låsa upp ett kort som har en vald securekod kräver att man är inloggad.

Har du redan lyckats skapa en kod (begär köpstället en kod, så finns det en kod, troligen registrerad vid ett tidigare köp som jag nämnde ovan) så måste man nollställa den så får du kontakta din banks kundtjänst.

Förövrigt så är kort ett väldigt säkert betalsätt, det enda ansvar du har som konsument är att meddela banken så fort du upptäcker att du inte har kortet, och inte vänta på att det kanske dyker upp. Inte dela med dig av kod eller kortnr till bekanta. Samt att hålla koll på kontot minst en gång i månaden (för gamla transaktioner är svåra att reklamera). Då blir man nästan alltid ersatt av banken om det skulle ske något.

Link to comment
Dela på andra sajter

ska jag ta förskottsbetalning?

kreditkort?

är det säkert?

Att förskottsbetala har ju sina risker men jag litar iaf på Thomann. Kostar inget extra (vad jag vet) men tar några dagar längre.

Med kortbetalning går det snabbt men du kommer att åka på en valutaväxlingsavgift på 1,5 - 2 %

Om du kortbetalar så får du ha koll på dessa senaste säkerhetssystem: svarskoder hit och dit, eller vara beredd med dosan,

beroende på vilka kort du har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...