Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tja allihopa.

Har köpt ett Fast Track Pro sedan tidigare och ville ha ett par monitorer, så jag kände att KRK RoKIT var rätta för mig.

Frågan är bara hur jag ska koppla de ihop? Jag har läst runt lite men inte förstått någonting av XLR till RCA/Tele osv.

Ljudkortet har bara TRS-outputs medan monitorerna har obalancerade RCA ingångar och balancerade XLR och TRS ingångar.

Vad för kablar är bäst att använda? Spelar det någon roll om ljudkortet har obalancerade eller balancerade outputs?

Annons
Posted

XLR-TRS Kabel. XLR i högtalaren och TRS i fasttracket

Tack för det supersnabba svaret, det uppskattas!

Posted

XLR-hankontakt in i högtalaren, så du inte köper en med honkontakt vilket är vanligt för mikrofonkoblar med samma kontakter (xlr-trs)

Guest producerzoombie
Posted (edited)

Du ska ha Xlr till trs som dom som posta inna sa ger dig l'nk till bra kvalitets kabel.. http://www.thomann.de/se/cordial_cfm_3_mv_klinkexlr_kabel.htm

Har sj'lv best'ltt adam a7x.. o >in men jag kpte fel kablar...

Sj'lv inne p[ o skaffa mig M/Audio fastrack pro ljudkortet... har du hunnit testa det o e du n;jd...

Edited by producerzoombie