Jump to content
Annons

Ta min musik till nästa nivå


bengt__s

Recommended Posts

Hej

Rutinerad sångare/låtskrivare med egna starka låtar på svenska söker kontakt med rätt folk för att ta musiken till nästa nivå, som artist/låtskrivare orkar och hinner man inte göra allt själv, detta har jag nu insett. Så kom igen, lyssna på mig på Spotify/iTunes sök på Bengt Sjöberg och kolla in www.bengtsjoberg.se också.

Kom med förslag på vad vi kan göra tillsammans för att slå världen (norden) med häpnad!

Som sagt behöver hjälp med PR biten för att "nå ut", det musikaliska är redan fixat.

Seriösa svar beaktas, inga "IDOL människor" tack ;-)

Hälsningar

/Bengt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är själv låtskrivare (produktionstakt ca en låt i månaden detta år), och utan att veta alltför mycket om branchen så får jag intrycket att skivbolag vill satsa på säkra kort. Typ: "Bra låtar tack, men inga nya artister - tack".

Lycka till!

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det så, ingen branch är så cynisk och rutten som musikbranschen tyvärr, själva begreppet "musikindustrin" talar ju om vad det handlar om....Tyvärr så är det ju så att i Sverige räcker det inte att vara duktig på sitt instrument eller att ha bra låtar, man måste "slå igenom" för att kunna nå ut med sin musik, till skillnad från andra länder som värnar om musik på sitt språk (finland t ex) bara det att man får sjunga på engelska på svenstoppen och melodifestivalen är ju helt sjukt (kalla mig gärna gammalmodig...)det är ju också svårt att turnera sig till framgång också. Naturligtvis kan man ha tur och bli hypad ett tag, men inte ens det är en nyckel till att verkligen nå ut med musiken, trender kommer och går, framför allt i journalistvärlden (läs Stockholm) ;-)

Men men jag harvar på med musiken för att det är en genuin drift hos mig, men jag behöver hjälp med att bearbeta omvärlden. Det finns en grupp på facebook "vi som tycker om Bengt Sjöbergs musik" gå gärna med där om du gillar den!

/B

Redigerat av bengt__s
Link to comment
Dela på andra sajter

Kom med förslag på vad vi kan göra tillsammans för att slå världen (norden) med häpnad!

Kontakta Skivbolag , Förlag och se om det finns intresse hos dom.

Alternativt så försöker du hitta en manager som har bra kontakter i den genren du spelar.

Vill du köra själv så kontaktar du bokningsbolag som kan fixa spelningar , PR/Hype byrå som fixar marknadsföring , intervjuer , att det bloggas om dig etc.

Dessa tjänster kostar men om du inte vill göra jobbet själv att fixa spelningar , intervjuer , etc kan det ju vara värt pengarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...