Jump to content
Annons

Terroristdåd i Stockholm


Omni

Recommended Posts

Jaha...

Då har en muslimsk terrorist sprängt sin bil och sedan sig själv

på Drottninggatan i Stockholm.

😱

Otroligt nog misslyckades han med att döda andra oskyldiga.

Han gillade inte vårt "stöd" av Lars Wilks samt vår närvaro i Afganistan.

Det här var väl inte så jäkla bra tycker jag.

Någon som har några synpunkter på agerandet?

Mvh Omni

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 73
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Bara att hoppas att våra makthavare tar sig en rejäl funderare på vad det är som skapar den desperation som får folk att göra sånt här... För det har ingenting med religion att göra, men säkert utanförskap, desperation, maktlöshet o s v.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha...

Då har en muslimsk terrorist sprängt sin bil och sedan sig själv

på Drottninggatan i Stockholm.

😱

Otroligt nog misslyckades han med att döda andra oskyldiga.

Han gillade inte vårt "stöd" av Lars Wilks samt vår närvaro i Afganistan.

Det här var väl inte så jäkla bra tycker jag.

Någon som har några synpunkter på agerandet?

Mvh Omni

"Andra oskyldiga"? De har inte lyckats förhöra honom väl? Han kanske var skyldig?

Konstigt sätt att föra terror, tycker jag. Tänk om man beordrade 1000 infanterister att

skjuta sig själv i samband med att de invaderar ett land.

Alltid lika tragiskt när en människa begår självmord.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Andra oskyldiga"? De har inte lyckats förhöra honom väl? Han kanske var skyldig?

Konstigt sätt att föra terror, tycker jag. Tänk om man beordrade 1000 infanterister att

skjuta sig själv i samband med att de invaderar ett land.

Alltid lika tragiskt när en människa begår självmord.

Visserligen vet vi inte om han hade för avsikt att skada någon, kanske valde han en relativt folktom plats med flit. Kanske valde han att slarva när han gjorde bomberna. Det som jag ser som mest skrämmande/terroraktigt är meddelandet han lämnade efter sig, där han uppmanar andra extremister att begå terrordåd i sverige/europa.

Han gör det dessutom på ett sådant sätt som gör att misstänksamheten mot muslimer ökar och gör att även deras utanförskap troligtvis ökar. Det i sig gör att det kan dyka upp fler människor som faktiskt tar honom på orden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen att media publicerar hans uppmaning utan att blinka är ju helt jävla sjukt i huvudet. Snacka om mission accomplished!

Hur skulle man ha gjort istället då? Att tidningarna skulle ringa runt till varandra och komma överens om att inte publicera det? Känns minst lika oetiskt att man likt en kartell kommer överens om vad man ska skriva om som att man publicerar till att börja med. Som tidning kan man inte avvakta eftersom man för varje sekund som går förlorar på det. Och att alla tidningar, oberoende av varandra, skulle komma fram till beslutet att inte publicera är inte särskilt troligt.

Eftersom det är en extremt ovanlig händelse i Sverige så tror jag folk verkligen har intresse av att förstå varför man vill göra något sånt här.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur skulle man ha gjort istället då? Att tidningarna skulle ringa runt till varandra och komma överens om att inte publicera det? Känns minst lika oetiskt att man likt en kartell kommer överens om vad man ska skriva om som att man publicerar till att börja med. Som tidning kan man inte avvakta eftersom man för varje sekund som går förlorar på det. Och att alla tidningar, oberoende av varandra, skulle komma fram till beslutet att inte publicera är inte särskilt troligt.

Eftersom det är en extremt ovanlig händelse i Sverige så tror jag folk verkligen har intresse av att förstå varför man vill göra något sånt här.

I publiceringarna jag har sett är bland annat namnet bortredigerat, med en hänvisning till säpo. Är det också en kartell?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar bara att vad fan vet vi, det kanske sitter någon grupp någonstans som fått ett löfte att "ni kommer veta när ni ska slå till", tolkar bombarens meddelande som ett grönt ljus och sätter igång nån aktion som annars kanske hade runnit ut i sanden.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Debatt:

"Andra oskyldiga"? De har inte lyckats förhöra honom väl? Han kanske var skyldig?

😆

Du har rätt, olycklig formulering.

Jo han var nog jävligt skyldig.

JJRockford:

//För det har ingenting med religion att göra, men säkert utanförskap, desperation, maktlöshet o s v.

Jasså? Hur vet du det?

Om snubben hade mått lika dåligt men varit Buddhist så hade det

säkerligen varit en annan utgång.

Fidden:

Visserligen vet vi inte om han hade för avsikt att skada någon, kanske valde han en relativt folktom plats med flit.

Jösses! 😳

Drottninggatan vid 17:00 med bilens bagagelucka mot folksamlingen,

6 st rörbomber och väska med spik/splitter och en uppmuntran till andra fanatiker

att döda.

Hur fan kan man tro att han inte ville skada andra bara för att puckot sprang in

på en tvärgata...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså? Hur vet du det?

Det kan man såklart inte veta 100% säkert, det är bara mycket troligt, eftersom det är extremt ovanligt att människor som har det bra och känner sig nöjda med livet börjar ägna sig åt terroristdåd.

Om snubben hade mått lika dåligt men varit Buddhist så hade det

säkerligen varit en annan utgång.

Jag vill helst inte skriva det, men jag gissar att du försöker insinuera att det på något sätt skulle bero på att han eventuellt var muslim? Då måste jag fråga: Känner du några muslimer? Har du läst Koranen? Om du kan svara ja på båda eller en fråga, vill du då fortfarande påstå att muslimer skulle vara mer benägna att spränga sig själv i luften än andra p g a sin religion? Om inte, så tycker jag nog att du bör läsa på lite för att ha en uppfattning.

Link to comment
Dela på andra sajter

I publiceringarna jag har sett är bland annat namnet bortredigerat, med en hänvisning till säpo. Är det också en kartell?

Nej. Däremot är det ju lite hänsyn mot t ex släktningar och andra närstående som säkerligen inte har med saken att göra, men som ändå skulle kunna utsättas för hot och våld från diverse andra galningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

JJ:

Jag vill helst inte skriva det, men jag gissar att du försöker insinuera att det på något sätt skulle bero på att han eventuellt var muslim? Då måste jag fråga: Känner du några muslimer? Har du läst Koranen? Om du kan svara ja på båda eller en fråga, vill du då fortfarande påstå att muslimer skulle vara mer benägna att spränga sig själv i luften än andra p g a sin religion? Om inte, så tycker jag nog att du bör läsa på lite för att ha en uppfattning.

Kära herr "politiskt korrekt".

Jag är god vän med flertal muslimer, både genom mina olika arbeten och tack vare

dom fritidssysslor jag har.

Jag har också läst hela Koranen, jag har ett ex i min bokhylla.

Jag har även läst andra heliga skrifter.

OK?

Men du, man har faktiskt rätt till egna åsikter även om man inte kan pricka av

dina punkter på listan.

Särskilt om man riskerar att få sin famlilj sprängd i bitar när

man handlar juklappar.

Och hur menar du att det skulle förändra något om man läser Koranen?

Där finns både kärleksbudskap men även helt andra "mörka" budskap.

Lika illa som - eller t.o.m. värre än gamla testamentet.

Jag har också träffat muslimer som väljer ett utanförskap

och bär på ett skrämmade stort förakt till oss västerlänningar,

våra värderingar och vårt sätt att leva.

Det som du och dina meningsfränder (dvs sådana som aldrig kan erkänna det uppenbara i syfte

att alltid verka politiskt korrekt) aldrig fattar

är att med er metod - dvs köra huvet i sanden och låtsas som att det inte finns problem -

gör att det först och främst är MUSLIMER som kommer att få skit för det här.

Det är dom som kommer att lida för vad några få sjuka jävlar ställer till med.

Vaddå försöker insinuera? Det är ju helt övertydligt att jag syftar på skillnad i

religion. Du hävdar att religionen inte har ngn betydelse i detta fall.

Jag menar att t ex Islam vs Buddhism resulterar i helt olika

feltolkningar, tankemönster, patriarkat styre och ageranden.

Jag är övertygat om att om alla kristna och muslimer runt världen

istället varit buddhister så hade det varit mindre våld och konflikter.

Jag kan ha fel men det är min åsikt - får jag ha den utan att bli

insinuerad som trångsynt av vänsterfalangen?

Tack, tack.

Eller menar du på fullt allvar att religion inte ställt till med

fruktasvärda saker genom tiderna?

I så fall är det kanske du som bör läsa på...

Mvh Omni

Redigerat av Omni
Link to comment
Dela på andra sajter

JJ:

Kära herr "politiskt korrekt".

Jag är god vän med flertal muslimer, både genom mina olika arbeten och tack vare

dom fritidssysslor jag har.

Jag har också läst hela Koranen, jag har ett ex i min bokhylla.

Jag har även läst andra heliga skrifter.

OK?

Ändå påstår du att muslimer är mer benägna att spränga sig själva än andra troende?

Men du, man har faktiskt rätt till egna åsikter även om man inte kan pricka av

dina punkter på listan.

Det är väl en definitionsfråga. Vi har ju åsiktsfrihet o s v, men vill man bli tagen på allvar är det oftast fördelaktigt att kunna motivera sig.

Särskilt om man riskerar att få sin famlilj sprängd i bitar när

man handlar juklappar.

Killen som körde upp med en bil på någon gågata, eller han som sprang runt med ett järnspett på t-banan, var dom också muslimer? Att leva på jorden innebär självklart risker, och det finns alltid galna och oberäkneliga människor. Det kan väl ändå inte vara något nytt för någon?

Och hur menar du att det skulle förändra något om man läser Koranen?

Där finns både kärleksbudskap men även helt andra "mörka" budskap.

Lika illa som - eller t.o.m. värre än gamla testamentet.

Precis. Och precis som med kristna och andra religiösa klarar de flesta av att tänka i a f lite själva, och t ex inte slå ihjäl sin granne för att han arbetar på en söndag.

Jag har också träffat muslimer som väljer ett utanförskap

och bär på ett skrämmade stort förakt till oss västerlänningar,

våra värderingar och vårt sätt att leva.

Och det är på något sätt värre än västerlänningars förakt för muslimer menar du?

Det som du och dina meningsfränder (dvs sådana som aldrig kan erkänna det uppenbara i syfte

att alltid verka politiskt korrekt) aldrig fattar

är att med er metod - dvs köra huvet i sanden och låtsas som att det inte finns problem -

gör att det först och främst är MUSLIMER som kommer att få skit för det här.

Det är dom som kommer att lida för vad några få sjuka jävlar ställer till med.

Vad är det uppenbara som man borde erkänna menar du??

Vaddå försöker insinuera? Det är ju helt övertydligt att jag syftar på skillnad i

religion. Du hävdar att religionen inte har ngn betydelse i detta fall.

Jag menar att t ex Islam vs Buddhism resulterar i helt olika

feltolkningar, tankemönster, patriarkat styre och ageranden.

Jag hävdar att var och en är ansvarig för sina handlingar. Att skylla på något som komplext och omfattande som t ex "islam" håller inte, det är ju inte direkt en homogen folkgrupp. Det finns väl runt 1 miljard muslimer i världen, och de flesta har nog ingen större lust att spränga sig själva i luften än du eller jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är övertygat om att om alla kristna och muslimer runt världen

istället varit buddhister så hade det varit mindre våld och konflikter.

Jag kan ha fel men det är min åsikt - får jag ha den utan att bli

insinuerad som trångsynt av vänsterfalangen?

Tack, tack.

Det är, som folk brukar säga, en fin tanke. Tål säkert att diskuteras och filosofieras om, men frågan är till vilken nytta?

Eller menar du på fullt allvar att religion inte ställt till med

fruktasvärda saker genom tiderna?

Helt korrekt. Däremot har såklart människor genom alla tider använt religion som ursäkt för allt möjligt. Det är ju ungefär som med politik, man får skilja på vilken ideologi någon säger sig representera och hur dom faktiskt handlar.

I så fall är det kanske du som bör läsa på...

Jag läser gärna och mycket. Några speciella tips?

Mvh Omni

Det är inget pm, utan ett foruminlägg, så du behöver inte avsluta som i ett brev 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen JJ.

Jag kommer at fortsätta skriva "Mvh Omni" för jag är lite gammeldags och

trevligare än man kan ana.

Och tack för din input.

Det råder viss begreppsförvirring här.

En självmordsbombare som vill döda så många andra

som möjligt kan inte jämföras med en buddhistmunk

som tuttar eld på sig själv i en protestaktion, utan att

skada andra.

Det är, som folk brukar säga, en fin tanke. Tål säkert att diskuteras och filosofieras om, men frågan är till vilken nytta?

Jamen snälla du, jag påstår att religionen har en betydelse i detta moment medan

du hävdar att religionen inte har det. Därav min jämförelse med Buddhismen.

Helt korrekt. Däremot har såklart människor genom alla tider använt religion som ursäkt för allt möjligt. Det är ju ungefär som med politik, man får skilja på vilken ideologi någon säger sig representera och hur dom faktiskt handlar.

Enkel premiss: Inga människor - ingen religion. Är du med? Alltså har religionen

i allra högsta grad en betydelse när något som detta sker, oavsett hur rätt eller

fel texterna tolkas.

Jag läser gärna och mycket. Några speciella tips?

Ja. Koranen.

Gör som jag, markera allt som lätt kan tolkas tvetydigt/fel eller som är

konkreta budskap och teser som manar till motstånd, tvång och kamp.

Min bok är fullproppad med markeringar och jag har långt ifrån tillfredsställande

förklaringar kring dessa från mina muslimska polare.

Mvh Omni

Link to comment
Dela på andra sajter

Det råder viss begreppsförvirring här.

En självmordsbombare som vill döda så många andra

som möjligt kan inte jämföras med en buddhistmunk

som tuttar eld på sig själv i en protestaktion, utan att

skada andra.

Det är det väl inte heller någon som påstått?

Jamen snälla du, jag påstår att religionen har en betydelse i detta moment medan

du hävdar att religionen inte har det. Därav min jämförelse med Buddhismen.

Ja, jag tycker det är ett befängt resonemang. Vi snackar ju om några människor som utgör en statistiskt knappt mätbar del av alla utövarna av en religion. Varför skulle man använda dessa och inte övriga 99.9999999% som exempel på vad religionen gör med människor?

Enkel premiss: Inga människor - ingen religion. Är du med? Alltså har religionen

i allra högsta grad en betydelse när något som detta sker, oavsett hur rätt eller

fel texterna tolkas.

Det är som med allt annat, man får skilja på bruk eller missbruk. Människor har alltid haft och kommer alltid att ha någon slags tro, oavsett om det är på heliga stenar och andar eller ekonomiska teorier. Men i slutändan är det ändå varje individ som avgör sina egna handlingar.

Ja. Koranen.

Gör som jag, markera allt som lätt kan tolkas tvetydigt/fel eller som är

konkreta budskap och teser som manar till motstånd, tvång och kamp.

Min bok är fullproppad med markeringar och jag har långt ifrån tillfredsställande

förklaringar kring dessa från mina muslimska polare.

Vad är det egentligen för förklaringar du vill ha? Vad du än läser i koranen som kommer du alltid hitta saker som vissa är för och andra är emot och andra kanske inte vet vad dom tycker. Det är nog gemensamt för alla religiösa skrifter jag känner till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill annars passa på att citera lite från en krönika av Wolfgang Hansson (http://www.aftonbladet.se/nyheter/analys/wolfganghansson/article8269266.ab), angående vad som får folk att bli terrorister:

"Den typiske terroristen finns inte. Den brittiska polisen har kartlagt personer som genomfört eller planerat terrordåd i Storbritannien. De fann enligt Ranstorp bara två gemensamma nämnare:

Sårbarhet. De befann sig i någon form av personlig kris. De var sökande.

Radikalisator. I deras omgivning fanns någon som kunde uppmuntra dem, få dem att gå över gränsen mellan tanke och handling."

Link to comment
Dela på andra sajter

Men i slutändan är det ändå varje individ som avgör sina egna handlingar.

Självklart.

Men du tror inte att en religion som bitvis uppmanar till kamp

och ger belöning (72 oskulder och vistelse i paradiset) till martyrer inte har ngn skuld alls i det hela?

Ska vi förvänta oss att kristna, judar, hinduister och buddhister kommer att

spränga andra oliktänkande människor i samma utsträckning?

Vi tror i så fall olika du och jag JJ.

Mina islamdyrkande vänner säger annars att muslimerna har det för bra i Sverige

för att vilja spränga sig själva... 😆

Fast det kommer från dom som även ibland intar alkohol och

skippar dom 5 bönestunderna mot Mecka också.

Griskött går bort däremot. Stenhårt!

Mvh Omni

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart.

Men du tror inte att en religion som bitvis uppmanar till kamp

och ger belöning (72 oskulder och vistelse i paradiset) till martyrer inte har ngn skuld alls i det hela?

Begreppet "skuld" blir väldigt godtyckligt här, med samma argument som tidigare. Vad bevisar du egentligen om religioners påverkan på miljarder människor genom att peka enstaka individer?

Ska vi förvänta oss att kristna, judar, hinduister och buddhister kommer att

spränga andra oliktänkande människor i samma utsträckning?

Just buddhister vet jag inte (det är väl inte heller självklart att betrakta det som en religion?), men det finns gott om våldsutövare som säger sig representera de andra religionerna.

Vi tror i så fall olika du och jag JJ.

Nja, här är det ju hårda fakta som gäller. De mest uppenbara och kända exemplen idag är såklart USA och Israel. Men det är nog lite OT.

Mina islamdyrkande vänner säger annars att muslimerna har det för bra i Sverige

för att vilja spränga sig själva... 😆

Verkligen? Jag vill minnas att jag redan skrivit detta flera gånger, folk som har det bra och inte känner sig desperata lär inte begå några terrorbrott, oavsett religion. Och omvänt, folk som känner sig trängda och desperata kan ta sig för vad som helst, oavsett religion.

Fast det kommer från dom som även ibland intar alkohol och

skippar dom 5 bönestunderna mot Mecka också.

Griskött går bort däremot. Stenhårt!

Så du menar att det finns muslimer som inte är bokstavstrogna mot Koranen? Men att dom ändå på något mystiskt sätt är mer benägna att begå terrorbrott?

Redigerat av JJRockford
Link to comment
Dela på andra sajter

/ folk som känner sig trängda och desperata kan ta sig för vad som helst, oavsett religion.

Jo, jag har förstått att det är så du tror och jag håller inte med dig.

Och faktiskt inte heller ett flertal av mina muslimska vänner som

bokstavligen är livrädda för fler attentat av andra muslimer.

Mvh Omni

Redigerat av Omni
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag har förstått att det är så du tror och jag håller inte med dig.

Det är som sagt inget som jag tror, utan tydligen även vad t ex brittiska polisen kommit fram till i sina undersökningar.

Och faktiskt inte heller ett flertal av mina muslimska vänner som

bokstavligen är livrädda för fler attentat av andra muslimer.

Du ser det från helt fel håll. Om någon begår ett attentat är han/hon självklart en farlig person. Men vad spelar det för roll om dom påstår sig vara just muslimer? Skulle det på något sätt bli bättre/sämre för de som råkar ut för ett attentat för att gärningsman påstår sig följa en viss religion eller ideologi?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är som sagt skönast för folk att köra huvet i sanden.

Det är som sagt inget som jag tror, utan tydligen även vad t ex brittiska polisen kommit fram till i sina undersökningar.

Brittiska polisen?

New Scotland Yard bedriver särskild övervakning kring muslimsk verksamhet i

storbritannien och i samarbete internationellt, varför är det så tror du?

Du ser det från helt fel håll. Om någon begår ett attentat är han/hon självklart en farlig person. Men vad spelar det för roll om dom påstår sig vara just muslimer? Skulle det på något sätt bli bättre/sämre för de som råkar ut för ett attentat för att gärningsman påstår sig följa en viss religion eller ideologi?

Om risken finns att fler sprängdåd sker i Sverige så

kan det ju vara bra att veta hur man ska arbeta för att förhindra

att det händer fler gånger,

vart man hittar riskmoment och potentiella fanatiker.

Enligt ditt sätt att se det hela så är risken

lika stor att hotet kommer från vilka religiösa anhängare som helst

eller från icketroende.

Och mitt sätt att se det stämmer inte överens med ditt.

Gilla läget, jag har redan accepterat att du tror annorlunda.

Jag är glad att du inte jobbar på SÄPO.

Men du skulle antagligen göra stor framgång som politiker i Sverige.

Lars Ohly kan behöva lite hjälp...

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är som sagt skönast för folk att köra huvet i sanden.

?????????????

Brittiska polisen?

New Scotland Yard bedriver särskild övervakning kring muslimsk verksamhet i

storbritannien och i samarbete internationellt, varför är det så tror du?

Kanske därför att områden i världen där folk kan tänkas känna lite extra ovilja mot t ex Storbrittanien är muslimska? Således är det störst chans att hitta potentiella terrorister bland "muslimer" från dessa länder. Eller vad tror du?

Om risken finns att fler sprängdåd sker i Sverige så

kan det ju vara bra att veta hur man ska arbeta för att förhindra

att det händer fler gånger,

Ja, hur ska man förhindra det?

vart man hittar riskmoment och potentiella fanatiker.

Återigen. Eftersom västvärlden mest är och rör runt i och rör upp känslor i muslimska länder, så är det självklart större chans att potentiella terrorister kommer från just dessa länder, och således utger sig för att vara muslimer. Det har jag inget att invända emot. Däremot så är det till ingen som helst nytta att påstå att muslimer i sig, p g a sin religion, skulle vara mer benägna att bli terrorister än andra. Inte minst eftersom det är helt absurt. Ska man utgå från att alla basister är potentiella snipers bara för att en ensam galning nere i Malmö (som tydligen var basist) gick runt och sköt på folk?

Enligt ditt sätt att se det hela så är risken

lika stor att hotet kommer från vilka religiösa anhängare som helst

eller från icketroende.

Nu blir det lite rörigt med definitionerna. Om vi är överens om att det inte finns stöd i Koranen för att spränga sig själv och ta oskyldigas liv, hur kan man då påstå att en självmordsbombare är troende?

Och mitt sätt att se det stämmer inte överens med ditt.

Gilla läget, jag har redan accepterat att du tror annorlunda.

Vi har åsiktsfrihet o s v, men rent objektivt har du stora logiska brister i ditt resonemang.

Jag är glad att du inte jobbar på SÄPO.

Jag också.

Men du skulle antagligen göra stor framgång som politiker i Sverige.

Tror jag inte, men om det var en komplimang så tack 🙂

Lars Ohly kan behöva lite hjälp...

😉

Ja, det håller jag verkligen med om. Liksom de flesta andra partiledarna. Mindre gnäll och retorik och mera verkstad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi är överens om att det inte finns stöd i Koranen för att spränga sig själv och ta oskyldigas liv, hur kan man då påstå att en självmordsbombare är troende?

Sluta tramsa, jag har viktigare saker att göra än att leka i sandlådan.

Du vet mkt väl att vi inte nått konsensus på den punkten.

Som sagt, läs Koranen ordentligt istället för att leva i en rosa bubbla och du inser att det

uppmanas till motstånd och kamp i många avsnitt.

Om du inte själv har läst Koranen (vilket verkar vara fallet) så är det märkligt att

du berättar för mig vad du tror att den innehåller.

Snälla du, det är dags att vakna.

Taimour Abdulwahab var i allra högsta grad en troende muslim och hans

avsikt var att mörda många människor i Stockholm.

Du ser inget problem med att en muslimsk fanatiker tror att han

bedriver jihad och dör som martyr när han spränger andra i luften?

Dvs han tror att det han gör är helt rätt.

Kristendomen har inte heller orsakat problem i historien, eller?

Vi har åsiktsfrihet o s v, men rent objektivt har du stora logiska brister i ditt resonemang.

Tyvärr JJ, jag vet vad jag vet. Bl a från polis och muslimer.

Du vet uppenbarligen mindre än jag om riskanaylser och förebyggande säkerhetsarbete.

Min arbetsplats är t ex ett potentiellt mål, detta enligt SÄPO.

Din besatthet med att vara politiskt korrekt verkar hämma

din förmåga att dra logiska slutsatser.

Läs rapporterna (som snart släpps)om Taimour Abdulwahabs liv

så får vi se om du kan återkomma med dina naiva påståenden om att Islam

inte alls har något med hans agerande att göra.

Att bli förknippad som lyckad politiker ihop med Ohly kan ses som

en komplimang... eller en förolämpning.

Och du har ju hittills lyckats tolka saker på ditt eget lilla sätt.

😎

Håller dock med om att det är mkt snack och lite verkstad.

Mvh Omni

Redigerat av Omni
Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta tramsa, jag har viktigare saker att göra än att leka i sandlådan.

Du vet mkt väl att vi inte nått konsensus på den punkten.

Som sagt, läs Koranen ordentligt istället för att leva i en rosa bubbla och du inser att det

uppmanas till motstånd och kamp i många avsnitt.

Om du inte själv har läst Koranen (vilket verkar vara fallet) så är det märkligt att

du berättar för mig vad du tror att den innehåller.

Läs igenom dina egna svar. Du har ju enligt uppgift muslimska vänner som inte vill spränga sig i luften.

Och du menar att muslimska självmordsbombare inte är troende...

Dom är säkert djupt troende. Men om dom missuppfattat sin tro, är det religionens fel i sig?

Snälla du, det är dags att vakna.

Taimour Abdulwahab var i allra högsta grad en troende muslim och hans

avsikt var att mörda många människor i Stockholm.

Killen nere i Malmö var basist och gick omkring och sköt vem som helst som var lite mörkhyad. Borde Säpo börja spana på alla basister?

Du ser inget problem med att en muslimsk fanatiker tror att han

bedriver jihad och dör som martyr när han spränger andra i luften?

Dvs han tror att det han gör är helt rätt.

Självklart är det ett problem att någon vill spränga sig i luften, speciellt om oskyldiga drabbas. Oavsett om denne någon anser sig vara muslim eller inte.

Kristendomen har inte heller orsakat problem i historien, eller?

Återigen, många har angett sin kristna tro som skäl för att ställa till med alla möjliga dumheter. George W Bush är väl en av de senaste. Sen finns det människor som har läst precis samma bok (Bibeln) och hjälper hemlösa. Är det kristendomen eller individens val?

Tyvärr JJ, jag vet vad jag vet. Bl a från polis och muslimer.

Bra källhänvisning 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...