Jump to content
Annons

Battery


zeblar

Recommended Posts

Har ett problem med VST pluggen Battery (både 1:an och 2:an). Den tappar toner! Ofta och bara ibland. Är så grymmt störande när man har gjort en cool rytm och sen så försvinner helt plötsligt basedrummen. Detta eftersom det ligger en annan sampling på samma not. Är det nått fel jag gör, nån viktig detalj jag missat eller nått? Typ polyfoni inställning nånstanns eller nått.

Min dator och mitt ljudkort är bra ( Athlon XP 3000, Delta 1010 LT) så där ligger nog inte felet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag ser att räknaren för polyfonin bara stiger och stiger och lika så cpun ju längre Battery spelar i loopmode. Måste vara en bugg i programmet.

Trycker jag på utropstecknet brevid volymmätarn så resetas alltsammans till 0 och CPU mätaren i cubase sjunker direkt till vanligt nivå.

Hur gör man föresten för att minimera antalet kanaler som Battery har i Cubase? 32 stycken är lite för mycket...

Redigerat av zeblar
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser att räknaren för polyfonin bara stiger och stiger och lika så cpun ju längre Battery spelar i loopmode. Måste vara en bugg i programmet.

Jag har inte använt Battery, men kan det inte vara så att t.ex en cymbal har väldigt lång utklingningstid (särskilt om du kör 24 bitar, kanske 20 sek om du har bra samplingar). Då kommer den samplingen "blockera" polyfonin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser att räknaren för polyfonin bara stiger och stiger och lika så cpun ju längre Battery spelar i loopmode. Måste vara en bugg i programmet.

Jag har inte använt Battery, men kan det inte vara så att t.ex en cymbal har väldigt lång utklingningstid (särskilt om du kör 24 bitar, kanske 20 sek om du har bra samplingar). Då kommer den samplingen "blockera" polyfonin.

Tack... Vad kör du med själv för sampleplayer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Samplingarna i fråga är rätt korta, ingen av dom är längre än 1/2 sekund. Och polyfonin ökar med typ 1 för varje loopvarv.

Redigerat av zeblar
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...