Jump to content
Annons

Superior Drummer eller Abbey Roads


tamb

Recommended Posts

Tjena!

Nu är det dags att uppgradera sig från EZ-drummer. Vill ha bättre samplade trummor och mer lättmixade. Har testat Superior och det kändes bra. Går det även att mixa trummorna separat i Abbey Roads-paketen som i Superior?

Sedan undrar jag om det medföljer några midi-komp i någon av ovanstående program? De som medföljde EZ-drummer var bra men skulle vara kul med något nytt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du kan inte riktigt jämföra AR med SD. Sistnämnda är i helt annan klass, både redigeringsmässigt, såväl som ljud- och expansionsmässigt. En bättre sådan alltså. Men gillar man lättheten och soundet i AR är det väldigt prisvärt.

I ditt läge hade jag utan tvekan övervägt Addictive Drums.

Redigerat av JohnRick
Link to comment
Dela på andra sajter

I ditt läge hade jag utan tvekan övervägt Addictive Drums.

Ursäkta att jag lånar tråden en snabbis..

Alla pratar om AD att de så sjukt bra. Jag har det själv och jag tycker inte att det är alls bra. Jag är ingen mästare på att mixa trummor men jag har väl en ok koll på det. Jag tycker inte att ett enda preset i AD låter bra för t ex pop/rock trummor. de e bara massa konstiga "trumset" i presetsen. jag har ju provat att routa ut kanalerna o mixa själv, mixa i AD osv men får inget att låta som jag vill alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta att jag lånar tråden en snabbis..

Alla pratar om AD att de så sjukt bra. Jag har det själv och jag tycker inte att det är alls bra. Jag är ingen mästare på att mixa trummor men jag har väl en ok koll på det. Jag tycker inte att ett enda preset i AD låter bra för t ex pop/rock trummor. de e bara massa konstiga "trumset" i presetsen. jag har ju provat att routa ut kanalerna o mixa själv, mixa i AD osv men får inget att låta som jag vill alls.

Det är alltid en fråga om tycke och smak. AD har kanske rätt komprimerade ljud, men låter ändå förvånansvärt bra.

Preset är just det - presets. Du måste skruva själv för att få till det soundet du vill. Man använder sig ju

knappast av en preset på en kompressor rakt av t.ex. I grundpaketet har väl AD bara tre samplade trumset (?),

medan resten är just förinställningar.

Annars kan man ju prova BFD från FXpansion....eller varför inte Ocean Way Drums?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...