Jump to content
Annons

telecaster fast som jag vill ha den?


lowsnuff

Recommended Posts

hej!

har länge velat köpa mig en telecaster endast för att de är snygga.

nu är det så att på nästa gitarr jag köper vill jag ha låsbart stall och sånt där vaddetnuheter floyd rose svaj?

ett sånt där as som man kan misshandla lite utan att det gör något.

någon som sett en telecaster med detta? eller skulle det vara möjligt att köpa de delarna löst och modda själv eller kommer det inte få plats?

bara nyfiken 🙂

länka gärna ifall ni sett nåt liknande

// Dennis

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Gratch (oregistrerad)

Ytterst ovanligt på just tele men klart du kan köpa separat och installera i efterhand men då krävs det professionellt jobb från någon som kan för att det ska bli bra. Är iförsej lite osäker på hur en telekropp mår av att fräsa ut så pass mycket trä :/

Min rekomendation är att prata med någon i en musikaffär helt enkelt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tele med Floyd Rose finns det flera varianter av, dock är ytterst få tillverkade av just Fender. Kolla upp Charvel och deras telemodeller. ESP har också gjort tele-modeller med Floyd. Annars kan du beställa en gitarr från Warmoth som ser ut precis som du vill ha det. Att göra det själv är inte helt lätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du vill köpa en tele för att de är snygga.... och sen trycka på den fulaste gitarruppfinningen som skådats?

+48 på den. Telen liksom LP'n gör sig väldigt bra utan det! Att du inte köper någon Ibanez eller liknande som ser ut som en Tele istället då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske Ljudbojen är en bra plats för en sådan fråga?? 😆

Ne men det finns diverse sådana monster.. Är inte så förtjust i floyd men en tele av modell bättre passar mig utmärkt 🙂

Äger själv en Warmoth stratta, kolla upp deras delar, man beställer de så får man sätta ihop de själv, min kostade runt 15k att få ihop, fast då var det ett väldigt fint micksätt från Kinman och rätt så påkostad mekanik överlag..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...