Jump to content
Annons

Recommended Posts

Jompa (oregistrerad)
Postat

Vad gäller dator så lägger jag ner tid/pengar på att få en tyst dator. Har börjat snegla på helt passiv kylning och jag kan bara inte släppa tanken på det. Det är dock inte så billigt med passiv kylning på nätaggregat. Annars är många relativt tysta fläktar idag ganska billiga. Med relativt menar jag ej mer brus och brum än omgivning i vanlig lägenhet eller liknande i stan. För de som ansträngt sig och isolerat rummet eller flyttat ut på landet rekommenderar jag definitivt tystare datorer. Alla de problem som uppstår med datorer långt från micken försvinner av sig själv och arbetet går snabbare och lättare. Tiden och pengarna det går åt att få datorn att hålla käft har man igen storligen.

Annons
Postat

Man kan skaffa en blåtands-USB-adapter på Claes Ohlson för ett par hundra och fjärrstyra datorn med sin mobil.

Jag har scriptat Logic med hjälp av gratisprogrammet Romeo. Sedan styr jag programmet med nummertangenterna på min SE T610. Man kan köra musen med joysticken ( 😳) också om man vill det. Jätteenkelt och bekvämt.

Finns säkert motsvarigheter på PC-sidan också.

http://www.macupdate.com/info.php/id/11038

Postat

det enklaste är väl att ställa pre-countklicket på typ 16 takter eller så, så kan du lugnt och sansat gå till ditt sångbås och göra dig redo. så gör iallafall jag!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.