Jump to content
Annons

Någon snäll själ som vill hjälpa mig att


Ken Kängström

Recommended Posts

Hejsan. Problem här igen. Behöver hitta denna låt som midi. Det är vissa partier som jag inte hinner lista ut. Och jag kan verkligen inte söka. Hittar fel jämt och ständigt.

Musikal: Cabaret

Titel: Willkommen

Kompositör: John Kander

Text: Fred Ebb

MVH//Kenny

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jepp Cabaret. Det låter som filmversionen med Liza Minelli och Joel grey som den vidrige konfrenciern. LIte kul kultfakta var att Joel Grey sedan spelade rollen som Remos lillefar Chiun i den halvtaffliga filmversionen av kultkiosklitteratursuccén Remo.

http://www.imdb.com/title/tt0068327/

Tackar som tusan =)

Youve saved my day

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm tror det är fel ändå

Tror inte det. Har sjungit just denna snutt i musikal för sjukt länge sedan.

Låten är den som sagts här ovan. Kolla midi-filerna...?

Jag har sökt på just det men får upp en annan låt än ovan på varenda sökning. Gör jag fel? Eller skulle ni kunna ge mig en länk till den midifilen om ni hittar den? Jag är tvungen att ha den ikväll. Extrem tidsbrist 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm. Kan någon hjälpa mig igen? Sitter nu och betar av denna i reason, och det är ganska jobbigt med all brass improvisation och tempoändringar. Skulle pussa den som hjälpe mig att hitta den rätta versionen. När jag söker på midifiler så hittar jag massa versioner som inte stämmer. Hittade en fast arret är långt ifrån samma på den.

Edit: Jag kommer se ut såhär om inte jag bli klar till imorgon. Är redan sen hehe.

apocalypse.jpg

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

...jeeeeez...den här låten finns i tusentals variationer...vet inte hur många artister som har gjort sin egen tolkning...och nu är tiden kommen till dig addic...

Har bara ett tips att ge dig....improvisera!!!

Det fixar du. 😆

Jo det skulle kunna funka hehe. Men grejjen är att jag är försenad en vecka och måste vara klar senast imorgon. Och inte ens halva låten klar. Det är mängder med improvisationer i låten, plus jazz stämmor som tar evigheter att urskilja. Och dom nedrans tempoändringarna förstås =).

Link to comment
Dela på andra sajter

...jeeeeez...den här låten finns i tusentals variationer...vet inte hur många artister som har gjort sin egen tolkning...och nu är tiden kommen till dig addic...

Har bara ett tips att ge dig....improvisera!!!

Det fixar du. 😄

Jo det skulle kunna funka hehe. Men grejjen är att jag är försenad en vecka och måste vara klar senast imorgon. Och inte ens halva låten klar. Det är mängder med improvisationer i låten, plus jazz stämmor som tar evigheter att urskilja. Och dom nedrans tempoändringarna förstås =).

Är det inte fusk att använda midifil?

P.S Du kanske borde lägga ner lite mer tid på själva låten och mindre tid på att photoshoppa dig in i lustiga miljöer. 😆 D.S

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

...jeeeeez...den här låten finns i tusentals variationer...vet inte hur många artister som har gjort sin egen tolkning...och nu är tiden kommen till dig addic...

Har bara ett tips att ge dig....improvisera!!!

Det fixar du. 😄

Jo det skulle kunna funka hehe. Men grejjen är att jag är försenad en vecka och måste vara klar senast imorgon. Och inte ens halva låten klar. Det är mängder med improvisationer i låten, plus jazz stämmor som tar evigheter att urskilja. Och dom nedrans tempoändringarna förstås =).

Är det inte fusk att använda midifil?

P.S Du kanske borde lägga ner lite mer tid på själva låten och mindre tid på att photoshoppa dig in i lustiga miljöer. 😆 D.S

Jag har inte photoshoppat =). En polare som gjort hehe. Jag har programmerat grunden by my self i reason och behöver enbart vissa delar som jag inte har hehe.

Och jag tror inte att någon blir ledsen om jag lånar lite ifrån en midi-fil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...