Jump to content
Annons

Roland Juno106


matsumoto

Recommended Posts

Hej!

Tänkte bara höra om någon här har en uppfattning om hur mycket man kan sälja en Roland Juno106 för, med tillhörande originalmanual och ett bevis på att den har tillhört Ola från Ola and the Janglers/Secret Service:)

är 3000 ett rimligt pris eller är den värd mer? den är i bra skick, förrutom lite missljud från Choruset (tror jag det kommer ifrån iallafall)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Stäng av Chrorus för att se om bruset försvinner. Då vet du om det är där felet ligger. Men som Neko skrev så kommer det alltid lite "pys" från Choruset på Juno106:an.

Jag fick 3500 kr för en begagnad Juno106 för ett par veckor sedan. Den var i fint skick, bortsett från en tangent. Bjöd på frakten som kompensation.

Eller hur, Neko? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Stäng av Chrorus för att se om bruset försvinner. Då vet du om det är där felet ligger. Men som Neko skrev så kommer det alltid lite "pys" från Choruset på Juno106:an.

Jag fick 3500 kr för en begagnad Juno106 för ett par veckor sedan. Den var i fint skick, bortsett från en tangent. Bjöd på frakten som kompensation.

Eller hur, Neko? 😉

Stämmer finfint. Fast det var mer än en tangent som var skadad, men det minns du om du bara tänker efter lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer finfint. Fast det var mer än en tangent som var skadad, men det minns du om du bara tänker efter lite.

Ehmm... två tangenter? 😉

Hoppas jag inte missat något allvarligt? 🙂

det var 2 tangenter alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara lite pys ifrån choruset, knappt märkbart, men det övriga missljudet är rätt så högt. (något som läcker igenom)

fast missljudet är begränsat till vissa patchar.

jag testade skruva på ett ljud där det var missljud, och det försvann när jag drog ner freq samt höjde env under VCF´en.

Rockfart, nä jag bor i sundsvall faktiskt:)

är du eventuellt intresserad? jag kommer naturligtvis kolla upp vad jag kan göra åt missljudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe. okej:)

det är lite mer än bara brus tyvärr.

på de ljud där det "brusar" så händer detta, trycker man ner en tangent så håller den tonen kvar sig i all oändlighet (fast mycket lägre då) samtidigt som lfon följer med.

Skumt, men om det är en sån "bugg" från factory, så går det juh att lösa med en gate...

Edit: Eller det går juh att lösa med en gate oavsett, men om det är nåt fel på den så är det juh bättre att försöka laga det i första hand :rolleyes:

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...