Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hallå!

har problem med min Liquid Mix i Cubase 5.5. För länge sen funkade den utmärkt (och det var ev. vid en tidigare Cubase-version) men sedan en tid får jag inte ut ngt ljud när den ligger som inserteffekt. dock tycks ljudet gå in i Liquid Mix för mätarna ger utslag. om jag bypassar effekten så låter det igen.

igår installerade jag den senaste versionen av Liquid Mix, 3.0 och efter det funkade det men idag funkar det åter igen inte.

jag misstänker att det har med firewireporten att göra. kan man installera om den på ngt sätt?

tack

Annons
Postat

Mors Suprapappalunar dude 😄

Skramligt värre sist vi sågs vilket var najs om än tinnitusvarning i mitt E-type-demolerade vänsteröra..

Liquid Mix uppförde sig värre än en skolklass med tonåringar även hos mig och jag har haft det där felet att en insertad instans tystnar eller skiter i att starta om man sparat ett projekt i Cubase (med LM insertad alltså), stängde ned och sedan startade upp det igen.

Hmmm.. har ett svagt minne av att man skulle ta bort de gamla drivrutinerna helt och hållet, starta om datorn och låta WIndows "hitta hårdvaran på nytt" innan de nya installerades..

men du kanske har provat det?

Postat

ja vi försökte hålla ner volymen så gott vi kunde men hey...vi är ett rockband 🙂

Det som inte dödar, det härdar... Ja, rocktrummor är inte speciellt tysta, men hey.. jag meckade ihop hemgjorda hörselproppar "lilla edet deluxe" så jag blev bara shaken not störd.

Lycka till med LM

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.