Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! jag har nu börjat tänkt lite för en gångs skull, jag har precis köpt en firepod...och nu ska jag väl använda den också hade jag väl tänkt... men jag behöver en eller flera allround mickar för sång, gitarr och ev. cajon...sen kanske det blir trum överhäng...god knows.

men iallafall! jag kan tänka mig lägga runt 1000-2200 kr på en mick... men inte under 1000 kr, för när jag senast köpte en mick under 1000 blev det bara pengar i sjön kändes det som...

så kom men förslag, kan tänka mig begangnat också om någon har.

Annons
Postat

Jag måste slå ett slag för denna: http://www.thomann.de/se/shure_sm137_lc.htm

Ett par av dem så klarar du dig i många situationer. Du sa "1000-2200 kr på en mick", men ska du spela in OH vill du snart ha möjlighet till stereoinspelning.

Micken är relativt ny och ska vad jag hört vara samma sak som KSM 109, som nu slutat säljas och flyttats ner till SM-serien.

Det är alltså KSM 109 jag använt ganska mycket, och den är fantastisk på Ack-gitarr, Hihat och övriga percussiva instrument.

Funkar bra till nästan allt.

Vissa tycker dock att den inte riktigt håller måttet som OH-mick, men det är i jämförelse med dess storebror ksm 137/141

http://www.thomann.de/se/shure_ksm_141_sl.htm?sid=b162d1290e24e971ab27bd00ceb5f027

Jag har själv inte kunnat jämföra..., däremot tycker jag att den funkar förträffligt till OH.

Postat

intressant mick det där! hittade direkt inget ljudprov på den bara... men finns det någon bra stormembrans mic, känns mer bra för sång också, eller? studio projects B1 vad jag vet hade väl fått ganska bra kritik, vet dock inte någonting om den x)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.