Jump to content
Annons

Inget ljud vid minimering av fönster FL.


SaulSilver

Recommended Posts

Tjena alla!

Har fått problem med mitt FL nu när jag köpt nytt ljudkort. Sitter på en laptop och har nu köpt nytt ljudkort ( http://ordermusic.se/web/Studio/Ci1-106462.aspx )

Problemet NU, är att när jag väl slår på Play inne i FL och sen klickar ner fönstret eller klickar upp ett nytt fönster så slutar det spela.

Det måste vara något med mitt ljudkort för det har inte hänt innan.

Någon som har koll, eller har råkat ut för samma sak tidigare?

Grymt tacksam för hjälp.

MVH Anders.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena alla!

Har fått problem med mitt FL nu när jag köpt nytt ljudkort. Sitter på en laptop och har nu köpt nytt ljudkort ( http://ordermusic.se/web/Studio/Ci1-106462.aspx )

Problemet NU, är att när jag väl slår på Play inne i FL och sen klickar ner fönstret eller klickar upp ett nytt fönster så slutar det spela.

Det måste vara något med mitt ljudkort för det har inte hänt innan.

Någon som har koll, eller har råkat ut för samma sak tidigare?

Grymt tacksam för hjälp.

MVH Anders.

Pausar sig FL eller fortstätter FL att spela låten?

Om den bara pausar låter det som en inställning i FL eller ljudkortet! 🙂

Redigerat av philmeizter
Link to comment
Dela på andra sajter

Pausar sig FL eller fortstätter FL att spela låten?

Om den bara pausar låter det som en inställning i FL eller ljudkortet! 🙂

Nej det pausar bara faktiskt, så när ja klickar upp de igen fortsätter de o spela på samma ställe.

Antog också att det var nån inställning, men så som jag letat börjar jag bli tokig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du trycker F1 i fruity så kommer manualen upp. Kolla i generella inställningar där.

Jag måste nästan hålla med där. Jag har ingen aning var den inställningen kan vara, sen kan det ju vara inställningar i ditt ljudkort också som är problemet!

Prova sökord som "minimize" 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Fenomenet heter Release ASIO Driver in Background och innebär att FL Studio släpper taget om ljudkortet så fort du byter program eller, i ditt fall, minimerar programfönstret.

Var den inställningen finns i FL Studio vet jag inte, men förmodligen i samma inställningsfönster som du väljer ljudkortsdrivrutin.

EDIT: Men nu vet jag, jag tog en titt i manualen eftersom den finns online.

Auto close device heter motsvarigheten i FL Studio.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...